בלעדי לכלכליסט
אן-בי-סי יוניברסל תפיץ פורמט ישראלי חדש לשעשועון טלוויזיוני על רשתות חברתיות
הפורמט פותח ע"י הראל יוספסון וענב שנהר ויושק בכנס MIPCOM העולמי; שנהר הפקות הפיקה פיילוט בהנחיית ירון ברובינסקי שמיועד לשוק הבינלאומי, במימון קרן כנען-הרצליה שהשקיעה מעל 600 אלף שקל
פורמט ישראלי חדש לשעשועון טלוויזיוני בשם You Should Know יופץ על ידי אן-בי-סי יוניברסל (NBCUniversal Formats) ויושק לראשונה לקונים מרחבי העולם בכנס השנתי של תעשיית המדיה והבידור העולמית, MIPCOM, שייערך בשבוע הבא בקאן שבצרפת.
הפורמט, שפותח על ידי הראל יוספסון וענב שנהר, הוא משחק המורכב משאלות טריוויה שנכתבות במיוחד לכל מתמודד בהשראת הפוסטים שלו ברשתות החברתיות. בכל פרק מוצגות למתמודדים תמונות שפרסמו לאורך השנים בנושאים שונים כמו, טיולים, אוכל, תחביבים ותחומי עניין, ועליהן הם נשאלים שאלות ידע כללי. הרעיון הוא, שאם הם פורסמו – הם אמורים לדעת. באולפן גם נמצאים חברים ובני משפחה של המתמודדים, שמוסיפים ממד חברתי למשחק, מגיבים על התמונות ואף משמשים כגלגל הצלה.
שנהר הפקות הפיקה פיילוט מלא בהנחייתו של ירון ברובינסקי שמיועד לשוק הבינלאומי, במימון קרן כנען-הרצליה שהשקיעה מעל 600 אלף שקל. הקרן שהוקמה בתחילת השנה היא בבעלות תיא תקשורת, חברת האם של אולפני הרצליה, ואיש העסקים מתי כוכבי, ומנוהלת על ידי יונה ויזנטל ויואב פרץ. הקרן שמה לה ליעד להשקיע סכום של עד 50 מיליון שקל בתוכן ישראלי מקורי ומציעה מודל פיננסי חדש בשוק הטלוויזיה לפיו המימון שהיא מעניקה משמש להשקעה מול יוצרים, מפיקים וגופי שידור.
לא מעט פורמטים ישראלים מוצלחים שווקו לחו"ל בשנים האחרונות, ביניהם: "כלוב הזהב" שהופק ב-17 מדינות, "נראה אותך", "תראו מי שואל" שהופק ב-7 מדינות, "לה פמיליה", "משאבת הכסף", "להיות איתה", "לעוף על המיליון", "בום" ועוד. כמו כן, כוכבי עצמו הפיק את הסדרה "הסטורי של אווה" שעלה באינסטגרם ביום השואה וזכה ליותר מ-100 מיליון צפיות בעולם.
אנה לנגברג, סמנכ"לית מכירות ופורמטים באן-בי-סי יוניברסל: "You Should Know הוא גרסה מרעננת של פורמט השעשועונים שהכרנו עד עכשיו, שמשתמש ברשתות החברתיות בצורה שלא ראינו קודם לכן. זוהי תוספת מרעננת וחדשנית לתכניות הבידור שלנו שמופיעות בכל העולם. אנחנו נרגשים לשווק את השעשועון החדש".