$
פרסום ושיווק

פרסום ראשון

ניצחון חלקי לשסטוביץ על רשות התחרות: תוכל להעביר לקולגייט מידע על יבוא מקביל

שופטת בית הדין לתחרות תמר בזק הכירה בצורך של שיח מסחרי בין ספק ליבואן בנושאים הכוללים יבוא מקביל זאת למרות החלטת הממונה כי העברת המידע גורמת לפגיעה בתחרות

נווית זומר 17:0918.09.19

ניצחון חלקי לחברת שסטוביץ מול רשות התחרות והממונה על ההגבלים העסקים, מיכל הלפרין: שופטת בית הדין לתחרות תמר בזק, שדנה בערעור של שסטוביץ על החלטת הממונה שניתנה לפני מספר חודשים, במסגרתו קבעה הלפרין כי על שסטוביץ היבואנית הבלעדית של קולגייט בישראל, נאסר כל מגע ושיח עם חברת קולגייט העולמית יצרנית משחות השיניים, בנושא יבוא מקביל של משחות שיניים קולגייט לישראל.

 

 

 

השופטת בזק קבעה בצו ביניים שהוציאה, כי יותר לשסטוביץ לקיים שיח עם קולגייט בנושא היבוא המקביל וייתרה מכך שסטוביץ רשאית להעביר לקולגייט, את שם רשת השיווק או הקמעונאי שמוכר משחות שיניים ביבוא מקביל, את המחיר בו נמכר המוצר ביבוא מקביל ואת הכמות המשוערת של המוצר שיובא במקביל. זאת בתנאים הבאים: האינפורמציה תעבור בכתב בלבד ותהיה מתועדת. לא יועבר צילום של המוצר או מספר האצווה שלו ולא יתקיים שיח בע"פ עם קולגייט בנושא מעבר לשליחת המסמך המתועד.

 

משחות שיניים קולגייט משחות שיניים קולגייט צילום: שאול גולן

 

פירוש הדבר, שהשופטת הכירה בצורך של שיח מסחרי בין ספק ליבואן בנושאים תחרותיים כולל יבוא מקביל זאת למרות החלטת הממונה כי העברת המידע גורמת לפגיעה בתחרות. המאבק של שסטוביץ מול הממונה, הוא עקרוני משום שהוא משליך על כל נושא היבואנים הבלעדים והתנהלותם מול היבוא המקביל ובנוסף עוסק בתחום של חופש העיסוק ועד כמה בשם התחרות ניתן להתערב ביחסי ספק - לקוח. כזכור הממונה פתחה לפני שנה בחקירה נגד חברת שסטוביץ, בחשד ששסטוביץ , היבואן הרשמי של קולגייט בישראל, פעל אצל קולגייט העולמית במטרה לכאורה לחסום את היבוא המקביל של משחות שיניים לישראל, שמתחרה בו.

 

מהחקירה עלה ששסטוביץ העביר מידע ליצרנית משחות השינים בדמות צילומי המוצר המיובא ביבוא מקביל, כולל מספר האצווה שמוטבעת עליו ומכילה פרטים על מקום היצור והתאריך בו יוצר, פרטים המקלים על מציאת מקור הדליפה של הסחורה ומסייעים לכאורה למגר אותה. כאמור הממונה קבעה כי יש בכך פגיעה בתחרות ואסרה עליו כל שיח בנושא עם קולגייט העולמית.

 

בערעור שהוגש על ההחלטה טענה שסטוביץ כי מדובר בשיח מסחרי חיוני שפועל דווקא לטובת הלקוח משום שהאינפורמציה המועברת הייתה חיונית לשסטוביץ, כדי לדרוש תנאי סחר או מבצעים טובים יותר מקולגייט העולמית במטרה להתחרות ולהתמודד מול היבוא המקביל בדרך של הורדת מחיר המוצר המקורי. עוד טענה שסטוביץ כי הפרקטיקה של העברת המידע נמשכה שנים ולא הוכחה פגיעה בתחרות.

 

בהחלטתה כתבה השופטת, "הגעתי לכלל מסקנה כי עד למתן ההחלטה הסופית בערעור יתאפשר שיח מוגבל , בעניין היבוא המקביל, בין שסטוביץ לקולגייט, זאת במסגרת בקשתה של שסטוביץ לשיפור תנאים מסחרים מצד קולגייט לאור הצעת מוצרי קולגייט אצל משווקים ישראלים במחירים נמוכים יותר" . עוד כתבה "אני מבינה את הצורך של שסטוביץ להודיע לקולגייט על ארועים תחרותיים ביניהם יבוא מקביל".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x