HOT ו-yes יחויבו לאסוף את ציוד הקצה מהמנויים בתוך 14 ימי עבודה
החברות יידעו את הלקוחות על זכותם כי הציוד ייאסף על ידי החברה מביתם ללא תשלום; במקביל, הלקוחות יוכלו להמשיך ולהחזיר את הציוד למרכזי השירות באופן עצמאי
המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין החליטה להורות ל-HOT ול-yes ליידע את הלקוחות כי זכותם שציוד הקצה ייאסף מביתם על ידי נציג החברה, בעת ניתוק משירותיה, לרבות בגין מעבר דירה, וזאת ללא תשלום.
החברות חייבות לאסוף את הציוד מבית הלקוח בתוך 14 ימי עבודה כאשר במקביל נותרה האפשרות ללקוח להחזיר את הציוד באופן עצמאי לאחד ממרכזי השירות. רישיון yes קבע פרק זמן של 14 ימי עבודה לאוסף הציוד, בעוד שרישיון HOTט קבע 14 ימים רגילים לאסוף הציוד. בכך, מקלה המועצה על HOT.
שר התקשורת דודי אמסלם ביקש מהדרג המקצועי במשרד התקשורת לפני כחודש לקדם יוזמה שתחייב גם את מפעילי האינטרנט לאסוף ציוד מלקוחות. כיום, מנוי המבקש לסיים התקשרות עם מפעילת אינטרנט, נדרש לפרק את הציוד באופן עצמאי, ולאחר מכן עומדות בפניו שלוש אפשרויות: החזרת הציוד באופן עצמאי; תשלום עבור שליח המגיע לאסוף את הציוד מבית הלקוח שעלותו משתנה בין 20 ל-70 שקל; או תשלום עבור שליחת הציוד בדואר רשום.
בשימוע שפרסם המשרד, הוא הודה כי ייתכן שחיובים אלה יגולגלו לבסוף אל הצרכנים: "העלות הנדרשת לצורך השלמת סיום ההתקשרות, ככל שקיימת, היא נמוכה מאוד ביחס לאספקת השירותים עצמם. כמו כן, בעל הרישיון יוכל לגלם עלות זו בתעריפי אספקת השירותים".
יו"ר המועצה אשר ביטון: "אני מבקש להזכיר לציבור המנויים בכבלים ובלוויין את זכותם לאסוףציוד הקצה מביתם, ולבקש מכל מנוי שהחברות לא עמדו במועדים המחייבים לפנות לאגף פניות הציבור במועצה".