המשביר סוגרת את מחלקות הטואלטיקה
על רקע שחיקה ברווחיות בתחום ורצון להתמקד באופנה, במחלקות הספורט ובמחלקות בגדי הילדים, החליטה המשביר שבשליטת רמי שביט לסגור את מחלקות הטואלטיקה הכוללות דיאודורנטים, כלי גילוח ומוצרי שמפו. שביט: "מכירות הקוסמטיקה מגיעות ל-300 מיליון שקל בשנה, הטואלטיקה ל-30 מיליון שקל"
המשביר לצרכן סוגרת את מחלקות הטואלטיקה. לאחר מכירת רשת ניו פארם (הממותגת כיום BE) לשופרסל, קטן כוח הקנייה של המשביר, והיא איבדה את היתרון היחסי אל מול ספקי הטואלטיקה.
- ספקית של המשביר: הרשת ניהלה מערכת ספרים כפולה
- המשביר לצרכן: המכירות נחלשו ברבעון ב-2% בשל עיתוי הפסח
- העליון הפך החלטה לאישור ייצוגית בסך 20 מיליון שקל נגד ניו פארם והמשביר לצרכן
במקביל הרווחיות בענף הטואלטיקה נשחקת, על רקע התחזקות היבוא המקביל והיבוא האישי מחו"ל, ובמשביר החליטו לפנות את שטחי המסחר של הטואלטיקה כדי לחזק את מותגי אופנה, בהם פונט רומא ומורגן, וכן את מחלקות הספורט ומחלקות בגדי הילדים.
בנוסף, פועל המשביר לצמצם את היבוא המקביל. בימים אלה הפסיק המשביר את היבוא המקביל של המותג נאוטיקה ומנהל מו"מ מתקדם עם קבוצת בריל, היבואנית הרשמית של המותג.
לרמי שביט, בעל השליטה במשביר, הפריעה מאז ומתמיד העובדה שרשת המשביר לא נתפסת כגוף אופנה, ובשנים האחרונות נראה כי הוא עושה מאמצים להפוך לשחקן משמעותי בענף האופנה. הרשת צמצמה בשנתיים האחרונות גם את מחלקות מוצרי החשמל וכלי הבית והגדילה את מחלקות ההלבשה התחתונה של הגברים. כעת, מצטמצמות גם מחלקות הטואלטיקה הפחות רווחיות.
"הרווח הגולמי בתחום הטואלטיקה נשחק", אמר שביט ל"כלכליסט"."רשת BE של שופרסל קונה טואלטיקה במחירים יותר זולים ממני. אני מרוויח על שמפו שקל אחד. מכירות הקוסמטיקה שלי מגיעות ל-300 מיליון שקל, אבל בטואלטיקה אני מוכר רק ב-30 מיליון שקל בשנה וזה לא משתלם".
לדבריו, "בשנתיים האחרונות משקיעה המשביר 30 מיליון שקל בהתאמות של שטחי המסחר בכל 38 הסניפים. אני מחויב לעשות את זה בגלל הפדיון למ"ר, החדשנות, הבידול, חווית הקניה, והתחרות מהאינטרנט".