$
פרסום ושיווק

בחירות סבב ב': מיליונים על פרסום בשבועיים וחצי

במפלגות לא מתכוונים לבזבז את כספי הקמפיין על אוגוסט, שבו מיליוני ישראלים נופשים בארץ ובחו"ל. נתח גדול מהתקציבים יופנה לסרטונים ברשתות החברתיות

צבי זרחיה 08:3129.07.19

הקמפיין האמיתי והאגרסיבי של המפלגות יחל רק בתחילת ספטמבר, כלומר כשבועיים וחצי לפני הבחירות, כך אומרים ל"כלכליסט" בכירים במפלגות. זאת מאחר שעד 1 באוגוסט, המועד האחרון להגשת הרשימות, המפה הפוליטית לא לחלוטין ברורה, ואילו אוגוסט אינו חודש אידיאלי לצאת בקמפיינים אגרסיביים.

 

 

 

ביולי ובאוגוסט מיליוני ישראלים נופשים בארץ ובחו"ל, כששיא החופשות נרשם לרוב בשבועיים האחרונים של אוגוסט — כחודש לפני הבחירות הנוכחיות. על כן הפעם המפלגות שומרות את התותחים הכבדים לספטמבר, כשנתח גדול מהקמפיין יוקדש לסרטונים ברשתות החברתיות. ומיהם האנשים שמושכים בחוטי הקמפיינים?

מימין: מנהל הקמפיין של כחול לבן עדו הרטוב ומנהל הקמפיין של ישראל דמוקרטית אודי פרידן מימין: מנהל הקמפיין של כחול לבן עדו הרטוב ומנהל הקמפיין של ישראל דמוקרטית אודי פרידן צילום: אוראל כהן, ענת מוסברג

 

בליכוד: בנימין נתניהו הוא ראש הקמפיין והאסטרטג הראשי; מנהל הקמפיין הוא עופר גולן, שמשמש גם כדובר משפחת נתניהו.

 

בכחול־לבן: עדו הרטוב, מנכ"ל משרד הפרסום גיתם, מונה בשבוע שעבר למנהל הקמפיין. זאת לאחר שבבחירות האחרונות ניהלו את הקמפיין איתי בן חורין ואלכסנדרוביץ; ישראל בכר משמש כסוקר ואסטרטג, בדומה לבחירות האחרונות. בעבר עבד עם הליכוד; ירון מרחב אחראי על הפרסום; ולי־אור אבנון היא מנהלת התקשורת.

 

במחנה הדמוקרטי: ראשי הקמפיין של הרשימה החדשה הם אהוד ברק וסתיו שפיר. מערך ההסברה המשותף למחנה הדמוקרטי ייסגר בין שלוש המפלגות בימים הקרובים.

 

בישראל דמוקרטית: נילי רייכמן היא ראש מערך ההסברה והתקשורת. קודם לאיחוד אודי פרידן וזיו קורן ניהלו את הקמפיין של מפלגת ישראל דמוקרטית.

במרצ: רון אסולין הוא מנהל הקמפיין; תומר רזניק, מזכ"ל המפלגה, מנהל את מטה הבחירות. בעבר עבד עם יאיר לפיד כשר האוצר וכיו"ר יש עתיד; לינדה ששון היא מנהלת המערך התקשורתי; וישראל צרפתי הוא מנהל ההסברה. בימין החדש: טרם הוחלט מי יהיה מנהל הקמפיין עד שיתברר אם ירוצו במשותף עם איחוד מפלגות הימין; מתן סידי הוא דובר הקמפיין, וכן הדובר האישי של יו"ר המפלגה איילת שקד ושל נפתלי בנט.

 

בישראל ביתנו: רון לוין הוא דובר הקמפיין. לוין עבד בעבר עם המפלגה, ובבחירות האחרונות עבד עם גשר, בראשות אורלי לוי אבקסיס.

בעבודה: יוסי טאטיקה הוא דובר הקמפיין. בעבר היה הדובר של ח"כ דוד ביטן.

 

בש"ס: אבי לרנר, ינקי ביכלר ואורן אלימלך הם מנהלי הקמפיין; אשר מדינה הוא דובר המפלגה ומזכיר הסיעה.

 

תקציב מימון הבחירות של המפלגות המתמודדות לכנסת ה־22 יעמוד על 180–200 מיליון שקל. גובה מימון הבחירות לכל מפלגה נקבע לפי ממוצע בין מספר המנדטים בכנסת ה־22 לבין הכנסת ה־21 כפול 1.384 מיליון שקל לכל חבר כנסת. כל רשימה מקבלת גם מימון בחירות חד־פעמי של 1.384 מיליון שקל.

 

כך, למשל, מימון בחירות חד־פעמי של 1.384 מיליון שקל לרשימת יהדות התורה יחולק שווה בשווה בין אגודת ישראל לדגל התורה המרכיבות אותה בנוסף לכסף שתקבל כל מפלגה בגין מספר חברי הכנסת שלה. כל רשימה שמכהנת בכנסת תקבל מקדמת מימון בחירות של מיליון שקל לח"כ בעת הגשת הרשימות ב־1 באוגוסט. רשימה חדשה יכולה לקבל הלוואה מהכנסת עד 10 מיליון שקל בגיבוי של ערבות בנקאית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x