$
פרסום ושיווק

פפסיקו: סודהסטרים עוד לא הגיעה לשיא

מנכ”ל פפסיקו ציין כי ההשקעה בסודהסטרים מתמקדת ב”טעם וחוויית הלקוח”. פפסיקו מעריכה כי מכירות מותג המים המוגז שלה, באבלי, יגיעו למיליארד דולר

עדי ברק 08:2111.07.19

ענקית המזון והמשקאות האמריקאית פפסיקו הכתה את תחזיות האנליסטים עבור הרבעון השני של 2019, אותו סיימה עם צמיחה של 2.2% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. פפסיקו ציינה כי לצמיחה תרמה רכישת סודהסטרים הישראלית, אותה השלימה ענקית המשקאות בדצמבר 2018 תמורת 3.2 מיליארד דולר.

 

 

 

הכנסות פפסיקו עמדו ברבעון על 16.5 מיליארד דולר. הכנסותיה מפעילותה באירופה ובאזור שמדרום לסהרה רשמו צמיחה צנועה יותר של 0.5%, ובפפסיקו זקפו חלק מצמיחה זו לרכישת סודהסטרים, שפעילותה באירופה צומחת אף היא. מדובר במגמה לא מפתיעה שכן עוד לפני העברת הבעלות על סודהסטרים, החברה הציגה עלייה מתמשכת במכירותיה במערב אירופה. ב־2017 הכנסותיה מאזור זה היוו כמעט 60% מהכנסות החברה והן עמדו על 325.3 מיליון דולר, צמיחה של 13.5% לעומת 2016. הרווח הגולמי של פפסיקו ברבעון צמח גם הוא כשעמד על קצת יותר מ־9 מיליארד דולר, לעומת רווח גולמי של 8.8 מיליארד דולר ברבעון השני של 2018.

 

 

מימין: רמון לגוארטה ודניאל בירנבאום מימין: רמון לגוארטה ודניאל בירנבאום צילום: Eran Lamm

 

בשיחה עם המשקיעים בעקבות פרסום הדו"חות התייחס מנכ"ל פפסיקו, רמון לגווארטה, למגמת הצרכנים שמעדיפים להתרחק ממשקאות מוגזים ובמקום זאת לאמץ משקאות בריאות ואנרגיה. בהקשר זה טען לגווארטה כי באבלי, מותג מים מוגזים בטעמים שהושק בפברואר שעבר, "הולך להיות אחת המותגים הבאים שלנו שיגיעו למיליארד דולר. זו המטרה שלנו", הוסיף.

 

 

 

בהתייחס לאינטגרציה בין סודהסטרים ופפסיקו אמר לגווארטה כי המהלכים מתמקדים בעיקר ב"תחומי הטעם וחוויית הלקוחות ממנו". לדבריו, בתחומים אלה, סודהסטרים עדיין לא השיגה את התוצאות המיטביות עבורה. אף על פי שבאבלי וסודהסטרים הם שני מותגים נפרדים של פפסיקו, נראה כי שניהם תומכים בפעילות החברה־האם בניסיונה להתאים עצמה למגמת הצרכנות הבריאה. בנוסף, שני המותגים מסייעים במאמץ החברה להפחית את רמות זיהום הפלסטיק, שכן באבלי משווקת בפחיות מתכת הניתנות למחזור, וסודהסטרים עושה שימוש בבקבוקים רב־פעמיים. מדיניות זו קריטית במיוחד באירופה, בה מתחזקת הרגולציה כנגד שימוש מופרז בכלי פלסטיק חד־פעמיים.

 

לגווארטה ציין כי בכוונת החברה לשווק פחיות באבלי בגדלים שונים, כך שיתאימו לצרכי הלקוחות. פפסיקו נוהגת להציג גם גרסאות מכווצות של חלק מהחטיפים שלה, שמאפשרות לה לגבות תשלום גבוה יותר לכל גרם מוצר. לצד השקעת פפסיקו בביסוס והרחבת פרוטפוליו המשקאות והחטיפים הבריאים שלה, אסטרטגיית המכירות של החברה שמה דגש גם על השקעה בשיווק ופרסום מוצרי החברה.

 

בפפסיקו צופים כי ההכנסות עבור כל השנה הפיסקאלית 2019 יצמחו ב־4% לעומת 2018. "אנחנו לא מזהים כל סימן להאטה בפעילות הצרכנים", הדגיש לגווארטה. "לפחות לא בכל הנוגע לקטגוריות המוצרים שלנו".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x