$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

טל רבן ימונה למנכ"ל קימברלי קלארק בארץ

מנכ”ל טרה הפורש צפוי להתמנות למנכ”ל החברה שמפיצה מותגים כמו נייר הטואלט לילי וחיתולי האגיס. האתגר העיקרי שלו יהיה להתמודד עם הביקורת על העלאות המחירים

גולן חזני 07:0203.07.19

טל רבן, מנכ"ל טרה הפורש, צפוי להתמנות למנכ"ל קימברלי קלארק בישראל, כך נודע ל"כלכליסט". רבן יחליף את אורי בן שי, שכיהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל קימברלי ישראל ומונה לסגן נשיא החברה העולמית ומנכ"ל קימברלי אנגליה ואירלנד.

 

 

 

רבן כיהן בשלוש וחצי השנים האחרונות כמנכ"ל טרה מבית החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה). את רבן החליף יהודה פורטה, בעבר מנכ"ל נביעות ועד לאחרונה מנכ"ל יצרנית האריזות אמרז, שהחברה המרכזית שותפה בה. לאחר סיום תפקידו בטרה רבן אמור היה לשמש כאחראי על פיתוח עסקי וחדשנות בחברה־האם, אולם לבסוף החליט לפרוש ולעבור לקימברלי.

 

טל רבן. כמנהל טרה התמודד עם תחרות אגרסיבית מצד המתחרות תנובה ושטראוס טל רבן. כמנהל טרה התמודד עם תחרות אגרסיבית מצד המתחרות תנובה ושטראוס צילום: נמרוד גליקמן

 

רבן מונה למנכ"ל טרה לאחר כהונתו של ארן אלסנר, שנהפך לאחראי על הפעילות הבינלאומית של החברה המרכזית. בעבר שימש רבן כמשנה למנכ"ל קוקה־קולה ישראל. כהונתו של אלסנר נחשבת למוצלחת מאוד בטרה, ואילו בשוק המזון מחשיבים את כהונת רבן להרבה פחות טובה לאחר שבמהלכה נחלשה טרה, מכירותיה ירדו והפסדיה העמיקו.

 

טרה סבלה מתחרות קשה מצד המחלבות המובילות תנובה ושטראוס וכן מתחרות גוברת מיבואנים, במיוחד בתחום הגבינות הצהובות. המחלבה אף נפגעה מהימנעותו של שר האוצר משה כחלון לחתום על הצו להעלאת מחירי החלב שתחת פיקוח, מחירים שעודכנו רק בחודש שעבר, ומסביבה רגולטורית קשיחה.

 

הזעזועים שאותם מבצע נשיא החברה המרכזית, יורם שגיא, בטרה, שהחלו בחילופי המנכ"לים, לא נעצרו רק שם. בימים אלה מחליפה טרה גם את סמנכ"ל התפעול ומגייסת לשורותיה את טל וזנה, שהקים וניהל את מחלבות תל יוסף של תנובה וכיום מנהל את מפעל המשקאות של טמפו.

 

קימברלי קלארק היא אחת מחברות מוצרי הצריכה הגדולות בעולם ועם מותגיה נמנים האגיס, קלינקס, סקוט, קוטקס ודיפנד. בנוסף למותגים בינלאומיים, קימברלי קלארק ישראל מספקת מותגים מקומיים, בהם לילי, ניקול, מולט, שקמה וטיטולים.

 

בתפקידו החדש ייאלץ רבן להתמודד עם ביקורת הולכת וגוברת על העלאת מחירים מצד קימברלי קלארק ישראל. בספטמבר האחרון הודיעה החברה על העלאת מחירים בשיעור של 7%–10% במוצרי הנייר של מגוון מותגי קימברלי קלארק, זאת בשל עליית מחירי חומרי הגלם בעולם. החברה אמרה אז כי מדובר ב”עלייה מתמשכת של 50% במחיר התאית, שהחלה בינואר ולא פסקה”. התאית הוא הרכיב המרכזי במוצרי הנייר של קימברלי קלארק.

 

חודשיים לאחר מכן ביצעה החברה עוד עליית מחירים, הפעם עקיפה, כשהודיעה על הקטנת אריזות של מספר מוצרים במטרה לייקרם. בין היתר, מדובר באריזות חיתולי האגיס פנטס (מכנסונים), בהן תפחית החברה 2–4 חיתולים פר אריזה, ובאריזות שקיות אשפה של ניקול, שיושמטו מהן 5–10 יחידות.

 

בנוסף הודיעה החברה על הפחתת 10 יחידות טישו מאריזות הטישו הצבעוני של לילי. החברה מסרה אז: "אנו נאלצים לבצע שינוי בתמהיל אריזות כדי להתמודד עם האינפלציה המשמעותית במחירי הסחורות. אנו עושים מאמצים רבים כדי למזער את ההשפעה על הצרכנים בכל דרך אפשרית ונמשיך לעשות זאת".

 

החברה הוקמה בשנת 1963 בשם “חוגלה”, על ידי חברת נייר חדרה. בשנת 1996 חתמה נייר חדרה על הסכם שותפות אסטרטגית עם חברת קימברלי קלארק העולמית, ובשנת 2015 עברה החברה לבעלות מלאה של קימברלי קלארק. בשנת 2016 שינתה החברה את שמה ונקראת עתה קימברלי קלארק ישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x