בלעדי
היעד הבא: שטראוס מתרחבת לתחום הטופו
החברה צפויה להפיץ את מוצרי הטופו של משק ויילר, שמחזיק בנתח שוק של 34%
אחרי מעדנים מטחינה וקטניות, נכנסת שטראוס גם לתחום הטופו ומסמנת סופית כי שוק תחליפי מוצרי החלב הוא היעד הבא שלה.
- אחרי הסויה והאורז: שטראוס מציגה מעדן על בסיס טחינה
- אייל דרור: "התחרות מחדדת ועושה אותנו טובים יותר"
- שטראוס: הרווח זינק ב-2018 ב-17.8%, המכירות עלו ב-1% בלבד
שטראוס צפויה לחתום על הסכם עם משק ויילר מנתיבות המתמחה בייצור טופו, ולפיו היא תפיץ ותמכור את כל מוצרי הטופו של המשק. בעלי משק ויילר - דוד ויילר, גלעד צרי ואילן ספריאל - הם הבעלים לשעבר של מחלבת משק צוריאל ליד כפר תבור.
בהמשך נכנסו מחלבת טרה וקוקה־קולה ישראל כשותפים במשק ויילר, שעד היום משווקת טופו תחת המותג "צוריאל".
ב־2011 התפרקה השותפות ולפני למעלה משנה הקימו השלושה יחד עם דורי פרידמן חברה חדשה בשם משק ויילר. הם רכשו ציוד ואת המחלבה בנתיבות שבעבר הייתה מופעלת על ידי שטראוס למוצרי חלב בעלי כשרות בד"צ.
הארבעה, שהיה להם ידע בייצור טופו עוד מימי צוריאל, החליטו להתמקד במוצר שתפס נתח שוק נאה ומשווק תחת המותג משק ויילר. ממחלבת שטראוס נמסר כי אם שיתוף הפעולה יצליח תישקל בעתיד העמקת המעורבות במיזם.
מכירות הטופו ב־2018 הגיעו לכ־40 מיליון שקל אבל צמחו ביחס לשנה הקודמת ב־50%. הגידול נובע מהצטרפות של קהל שאינו טבעוני אך שוחר בריאות. שוק הטופו נשלט כיום על ידי משק ויילר עם נתח שוק של 34%, טרה עם 20% ותנובה, המחזיקה במפעל סוי מג'יק לייצור מוצרי סויה וטופו, עם 16%.