בלעדי לכלכליסט
שמן עמוק: רשת ילו תפתח 10 סניפי מזון מהיר למכירת המבורגרים
ל"כלכליסט" נודע כי רשת חנויות הנוחות של פז תפתח סניפים של מותג המזון המהיר Y.Burger עד סוף השנה. מנהל ילו שי דגן: "שואפים להתרחב"
כשנתיים לאחר שפתחה את החנות הראשונה של מותג המזון המהיר Y.Burger, רשת חנויות הנוחות ילו מקבוצת פז, מרחיבה את הרשת שהיא מפעילה באופן עצמאי. ל"כלכליסט" נודע כי ילו תקים 10 סניפים נוספים עד סוף שנת 2019.
- מנכ“ל פז: "נהיה מס' 2 בשוק תחליפי הנספרסו"
- אימפוסיבל טרנד: ברגר קינג תמכור המבורגר צמחוני שמרגיש בדיוק כמו בשר
- כשמקדונלד’ס רוכשת את דיינמיק יילד: בגדי ההמבורגר החדשים
לסניף הפועל בתחנת הדלק בשדרות רוקח בתל אביב יתווספו סניפים חדשים בבאר שבע, דימונה, יבנה, גדרה, בית יצחק, שוהם, נהריה, קריית חיים, רחובות ורחוב מסילת ציון בת"א.
"לקח לנו שנתיים לבדוק את הכדאיות להקמת רשת", מסביר שי דגן מנהל רשת חנויות הנוחות ילו. "גם אחרי שמחליטים להקים יש מגבלות מבניות שמעכבות את התהליך. כיום יש 242 חנויות ילו ולקראת סוף השנה, כשנהיה עם עשר חנויות של Y.Burger, נראה איפה כדאי ונכון לנו להרחיב את הרשת".
לדברי דגן, "השאיפה היא לפתוח סניף של רשת הבורגרים בכל מקום בו פועלת ילו. אנחנו עושים הכל לקבל את האישורים הנדרשים גם להרחבות של שטחי החנויות וגם אישור משרד הבריאות. אלה המגבלות שמונעות מאיתנו לפתוח 40 סניפים בבת אחת".
חברות הדלק הבינו כי הדרך להגדלת הרווחיות לא עוברת במכירת דלקים. מרווח השיווק לליטר בנזין 95 לתדלוק עצמי ירד בשנה האחרונה ב־4.7 אגורות לליטר ועומד על 55.7 אגורות לליטר. בהתאם לכך, כל חברות הדלק מפתחות את תחום חנויות הנוחות, ופועלות להוספת ערך מוסף ובידול. ילו פעלה בעניין זה על ידי הוספת מתחמי אפייה בחלק מהחנויות, מתחמים למכירת פלאפל וכעת גם המבורגר. מחזור המכירות של ילו עמד לפי דו"חות פז על 892ב־2018 מיליון שקל, לעומת מחזור של 841 מיליון שקל ב־2017.