טסקו בודקת מכירת ירקות בתפזורת, בעוד ישראל עוברת לאריזות פלסטיק
קמעונאית המזון הגדולה בבריטניה השיקה בשני סניפים פיילוט לחודש שבמסגרתו יוסרו מהמדפים 45 סוגי פירות וירקות שעטופים באריזות פלסטיק, ובמקומם תשווק אותה תוצרת בתפזורת
קמעונאית המזון הגדולה בבריטניה טסקו, השיקה שלשום בשניים מסניפיה פיילוט למשך חודש שבמסגרתו יוסרו מהמדפים 45 סוגי פירות וירקות שעטופים באריזות פלסטיק כמו בצל, פטריות, בננות ואבוקדו, ובמקומם תשווק אותה תוצרת בתפזורת, כך דיווח ה”גרדיאן” הבריטי.
מהלך זה מגיע לאחר שבשנה שעברה הצהירה טסקו כי ב־2019 תרחיק מפעילותה את כל אריזות הפלסטיק שקשה למחזר, ושעד 2025 את כל האריזות בסניפיה יהיה אפשר למחזר.
המרכולים בבריטניה מייצרים בכל שנה פסולת פלסטיק במשקל 800 אלף טונות. מדיניות גביית תשלום על שקיות פלסטיק כבר נהוגה בממלכה זה ארבע שנים, אבל מחקר גילה כי מיליארדי שקיות פלסטיק חד פעמיות עדיין נמכרות כל שנה במדינה.
בעוד שבעולם מצמצמים את השימוש בפלסטיק, בישראל יש דווקא מעבר לאריזות כאלה, בעידוד המדינה. שופרסל החלה לשווק פירות וירקות באריזת פלסטיק ובמקביל, משרד החקלאות מתכוון להעניק תקציב לרשת שיווק שתתחייב לארוז כמה שיותר פירות וירקות בפלסטיק, בתואנה שכך יימנע בזבוז מזון. זאת דווקא במדינה שבה הצרכנים רגילים לקנות תוצרת כזו בתפזורת, בניגוד לנהוג באירופה, שם נהוג לקנות ירקות ופירות ארוזים.