$
פרסום ושיווק

סנו סוגרת את החברות שלה במדינות הבלטיות ובגאורגיה מחוסר כדאיות כלכלית

בליטא, לטביה ואסטוניה, פעלה סנו אינטרנשיונל מ-2008 באמצעות חברת סנו בלטיק וסנו גאורגיה פעלה מ-2012. עתה יעבורו השיווק וההפצה של המוצרים למפיצים מקומיים

אורנה יפת 20:2613.03.19

חברת סנו סוגרת את הפעילות בגאורגיה ובמדינות הבלטיות בשל חוסר כדאיות כלכלית. בליטא, לטביה ואסטוניה, פועלת סנו אינטרנשיונל מאז שנת 2008 באמצעות חברת סנו בלטיק, שבה היא מחזיקה 60%.

 

 

 

בעלי המניות של סנו בלטיק החליטו לסגור את החברה, והשיווק וההפצה של המוצרים יעבור למפיץ מקומי בלטביה, שאינו קשור לחברה. בסנו מדווחים כי סכומי העסקה אינם מהותיים לחברה.

 

גם חברת סנו גאורגיה תיסגר במהלך 2019. סנו גאורגיה פועלת מאז 2012 ומוחזקת בבעלותה המלאה של סנו אינטרנשיונל. החברה עוסקת בשיווק, הפצה ומכירה של מותגי סנו בגאורגיה. כבר בשנת 2014, בשל מכירות נמוכות בגאורגיה, החליטה סנו להעביר את פעילות השיווק וההפצה למפיץ מקומי בגאורגיה. כעת פועלת סנו לסגירת החברה במהלך השנה.

 

יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו

 

 

עלייה של 4% ברווח הנקי של 2018 

 

סנו, הפועלת בשלושה מגזרים: מוצרי ניקוי, מוצרי נייר ומגזר הטואלטיקה והקוסמטיקה, פרסמה היום את התוצאות הכספיות לשנת 2018 והציגה עלייה של 3.7% בהכנסות ביחס לשנת 2017, על אף התחרות בענפים בהם היא פועלת והשחיקה במחירים. מכירות החברה הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. החברה דיווחה על עלייה בשיעור של כ-9% במכירות של מוצרי הניקוי ומוצרי הנייר, בעוד מכירות הטואלטיקה והקוסמטיקה ירדו ב-1% בשל התחרות העיקשת בין היבואנים, שחיקה במחירי המכירה, כניסת מותגים בינלאומיים ולחץ צרכני על הקמעונאים להורדת יוקר המחיה.

 

העלייה במחירי חומרי הגלם והשחיקה במחירי המכירה הובילו לכך ששיעור הרווח הגולמי של סנו נותר ללא שינוי ועמד על 38%, למרות עלייה של 15 מיליון שקל ברווח הגולמי ל- 572 מיליון שקל.

 

למרות העלייה במכירות, רשמה החברה ירידה של 4% ברווח התפעולי וזאת בשל ירידה ברווחיות מגזר מוצרי הניקיון, הנייר והטואלטיקה. בשורה תחתונה רשמה סנו עלייה של 4% ברווח הנקי השנתי שהסתכם ב-153.7 מיליון שקל , עלייה שנבעה מגידול בהיקף הפעילות ועלייה בהכנסות מימון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x