ליוויס יוצאת להנפקה לציבור ומקווה לגייס 587 מיליון דולר
זוהי הפעם השנייה בתולדותיה של יצרנית הג'ינס שיוצאת להנפקת מניותיה, הפעם הראשונה הייתה ב-1971.
יצרנית הג'ינס לוי שטראוס, או בשמה המוכר יותר ליווייס, נמצאת בישורת האחרונה לקראת הנפקת מניותיה לציבור -הצפויה ברביעי בלילה. לפי תשקיף שהגישה החברה אתמול לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), החברה שואפת לגייס 587.2 מיליון דולר, כשמחירה של מניה ינוע בין 14 ל־16 דולר.
- יצרנית הג'ינסים ליוויס הגישה מסמכים להנפקה ראשונית בבורסת ניו יורק
- ליוויס מנסה לחדור לשוק הסיני
- עם המכנסיים למטה: צניחה של 41% ברווח של ליוויס
ליווייס הונפקה לציבור לראשונה ב־1971, אך שבה להיות חברה פרטית ב־1985. החברה מקווה לשכנע את המשקיעים כי ביכולתה לשנות את המגמה הקיימת בשוק הביגוד, כלומר, העדפה גוברת של הצרכנים לבגדי ספורט־פנאי על פני בגדי ג'ינס. ואכן, יש לליווייס במה להיתלות. ב־2018 עלו מכירות הג'ינס בארה"ב לראשונה זה ארבע שנים, ב־2.2%, והגיעו ל־16.7 מיליארד דולר.
כדי להתחרות עם קטגוריות בגדי הספורט־פנאי, שיפרה ליווייס את רמת הנוחות של בגדיה באמצעות שימוש בבגדים גמישים יותר. ההשקעה הזו השתלמה, בעיקר בגזרת הביגוד הנשי, שמכירותיהם רשמו עלייה במשך שמונה רבעונים רצופים לפני הגשת התשקיף. המכירות העולמיות של ליווייס רשמו עלייה של 14% ב־2018, לעומת השנה שלפני כן.
בחברה הצהירו כי ישתמשו בהכנסות מההנפקה להשקעות אסטרטגיות, ולהרחבת נוכחותה בשווקים מתעוררים כמו סין, הודו וברזיל.