$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

אחרי שעקפה את אפל: המילטון מישראל תיקח את שיאומי לאנגליה

אחרי שעקפה את אפל יבואנית מותג הסלולר הסיני שרשמה הצלחה בהחדרתו לשוק הישראלי קיבלה את הזיכיון הרשמי לשיווקו באנגליה ובלגיה: "נגיע למכירות של 60 מיליון דולר בשנה"

אורנה יפת 07:1712.03.19

יבואנית שיאומי לישראל, חברת המילטון, קיבלה את הזיכיון לשיווק המותג באנגליה ובבלגיה, כך נודע ל"כלכליסט". תמורת קבלת הזיכיון תשלם המילטון ליצרנית הסלולר הסינית 10 מיליון דולר, שייפרסו על פני עשר שנים. שיווק המותג בחו"ל יחל במהלך החודשים הקרובים.

ההסכמה על הרחבת ההפצה של שיאומי בידי המילטון מחוץ לישראל, התקבלה בשבוע שעבר בפגישה שנערכה בין הצדדים בברצלונה. על פי ההערכות, המילטון תחזיר את ההשקעה הכספית בקבלת הזיכיון בתוך חמש שנים.

המילטון תשווק באנגליה ובבלגיה את כלל מוצרי המותג הסיני, בהם מכשירי סלולר, שואבי אבק וקורקינטים חשמליים.

 

חנות שיאומי. מכירות הסלולר בישראל מוערכות ב־500 מיליון שקל בשנה חנות שיאומי. מכירות הסלולר בישראל מוערכות ב־500 מיליון שקל בשנה צילום: בלומברג

 

החברה הישראלית תשמש זכיינית מאסטר ותהיה בעלת הזכות להעניק זיכיונות משנה למפעילי סלולר באנגליה ובלגיה ולמכור להם את המכשירים של שיאומי. להמילטון, שעוסקת בתחום מוצרי החשמל משנת 1990 קשרים עסקיים עם מפעילות סלולר באותן מדינות.

 

עד היום נמכרו מכשירי הסלולר של שיאומי באנגליה ובלגיה באופן לא רשמי על ידי יבואנים מקבילים. כעת תהיה זו הפעם הראשונה שחברה ישראלית קיבלה זיכיון לשיווק המותג באופן רשמי במדינות הללו. אפי אהרוני, מבעלי החברה, מסר ל"כלכליסט" כי "היעד של החברה הוא להגיע למכירות של 50 מיליון דולר בשנה באנגליה ועוד 10 מיליון דולר בשנה בבלגיה, עם כל מוצרי המותג".

 

המילטון משווקת את מותג מוצרי החשמל שיאומי בישראל בחמש השנים האחרונות. החברה הצליחה להחדיר את מותג הסלולר בהצלחה לשוק הישראלי והוא מדורג במקום השלישי אחרי אפל וסמסונג, עם נתח שוק של כ־18%. באוקטובר האחרון דווחה חברת מחקרי השוק JFK כי מכירות שיאומי בישראל עקפו את מכירות אפל בחודשים אוגוסט וספטמבר 2018. על פי הדיווח, באוגוסט היוו מכירות שיאומי בישראל 18.7% מכלל מכשירי הסלולר שנמכרו בישראל מול 15.9% לאפל ובספטמבר הם עמדו על 17.8% בעוד מכירות אפל עמדו על 13.9% מכלל השוק.

 

על פי הערכות, בייבוא הרשמי והמקביל ביחד, מגלגל המותג שיאומי בישראל מכירות של כ־600 מיליון שקל בשנה, כאשר מכירות מכשירי הסלולר מוערכות בכ־500 מיליון שקל.

 

היקף המכירות הגבוה של שיאומי בישראל נחשב להצלחה, וזאת בעיקר בהתחשב בכך שהיבואנית ממעטת בלצאת במפיינים פרסומיים. הצלחת המותג טמונה בעיקר בעיצוב המרשים ובמחירו הזול ביחס למתחרים.

 

הסרת התחרות מצד וואווי הסינית סייעה להתבססות המותג בישראל. וואווי יצאה מישראל על רקע סכסוך בין היבואנית לשעבר, חברת אלקטרה מוצרי צריכה, לבין יצרנית המותג העולמית. שיאומי השכילה לתפוס את הוואקום שנוצר בעקבות העדרות וואווי לתקופה ארוכה מהשוק בישראל, והפכה לשחקנית המובילה של מותגי הסלולר הסינים שנמכרים בישראל.

 

המילטון נחשבת ליבואנית בינונית בגודלה של מוצרי חשמל שעשתה קפיצה משמעותית בשנים האחרונות עם קבלת הזיכיון לשני מותגים סינים - מותג מוצרי החשמל מידאה ומותג הסלולר שיאומי, שכאמור כולל גם שואבי אבק שמוכרת החברה לרשתות ולחנויות חשמל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x