$
פרסום ושיווק

פרסום ראשון

מנכ"ל מחלבות שטראוס ינסה למכור חומוס לאירופים

אלי איצקין מונה למנכ"ל חברת אובלה באירופה. יקים מטה לחברה בהולנד, במסגרת כוונת החברה להרחיב את פעילותה ביבשת

נורית קדוש 13:3122.01.19

שטראוס עושה צעד ראשון ליישום האסטרטגיה שלה להרחיב את פעילות החומוס למערב אירופה. ל"כלכליסט" נודע כי אלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס מונה למנכ"ל חברת אובלה באירופה.

 

 

 

איצקין יעבור לעבוד בחברה המשותפת לשטראוס ופפסיקו ויקים מטה לחברה בהולנד. איצקין, שנבחר בשבוע שעבר על ידי איגוד השיווק לאיש השיווק של השנה, בזכות מהלכי חדשנות בשוק החלב שהובילו את שטראוס לצמוח בנתח השוק ובמכירות מבלי להעלות מחירים, כיהן בתפקידו הקודם כמנכ"ל שטראוס מזון טרי הכוללת את חברת הסלטים "אחלה". בתפקיד זה, הצליח איצקין לראשונה מזה שני עשורים להעביר את השליטה בקטגוריה מאסם לידי שטראוס.

 

כוונת שטראוס להרחיב את פעילותה עם החומוס לאירופה נחשפה ב"כלכליסט" לפני כשלושה חודשים, כהחלטה אסטרטגית שהתקבלה במשותף עם פפסיקו, בנסיון לשחזר את המהלך שעשו בצפון אמריקה לפני 13 שנים עם רכישת מותג סברה.

אלי איצקין אלי איצקין צילום: יובל חן

 

 

מאז רכשה שטראוס לפני שנתיים וחצי דרך חברת אובלה את חברת החומוס האורגני פלורנטין בהולנד, השקיעה החברה כ-2 מיליון יורו בהקמת קווי ייצור לחומוס שאינו אורגני. בעקבות הקמת קו הייצור, החלה החברה לשווק את מוצריה במספר רשתות בהולנד ובגרמניה, בפעילות שלא צמחה.

 

ההערכות הן כי ההחלטה על הרחבת הפעילות תוביל בעתיד להשקעות נוספות במפעל, כך שיוכל לייצר עבור מדינות נוספות באירופה. בנוסף, בשלב זה, פעילות ההפצה באירופה מתבצעת על ידי גורם חיצוני, אולם בשטראוס בוחנים אפשרות להעברת ההפצה למערך פנים ארגוני.

 

מנוע צמיחה

 

מדובר בפוטנציאל למנוע צמיחה עתידי, שכן על פי נתוני החברה, מכירות סברה חצו ב-9 החודשים הראשונים של 2018 את רף מיליארד השקלים והסתכמו ב-1.03 מיליארד שקל והרווחיות התפעולית זינקה ל-9.4% לעומת 6.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

כשראתה החברה כי סברה תורמת לפעילות בהיקפים גבוהים, הוקמה חברת אובלה בשנת 2011 במטרה להרחיב את פעילות סברה לזירות נוספות בעולם. אובלה פועלת באוסטרליה ובמקסיקו ובשתי המדינות הללו היא מובילה את קטגוריית החומוס.

חומוס אובלה חומוס אובלה

 

 

במהלך הרבעון השלישי של 2017, החלה אובלה לשווק מוצרים בתחום הממרחים והמטבלים המצוננים בגרמניה באמצעות חברת פלורנטין תחת המותג "אובלה", אולם כאמור, מדובר בשלב זה בפעילות שאינה מהותית.

 

מכירות אובלה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 הסתכמו בכ-117 מיליון שקל, בהשוואה לכ-98 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשלב זה מדובר בפעילות המסיבה הפסד תפעולי שהסתכם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 בכ-14 מיליון שקל בהשוואה לכ-17 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

סבב מינויים

 

מינויו של איצקין מוביל לסבב מינויים בחברה. מי שיחליף את איצקין בתפקיד מנכ"ל המחלבות הוא רענן קובלסקי, המכהן בשנים האחרונות כמנכ"ל חטיבת המכירות של שטראוס. את מקומו של קובלסקי יתפוס אלון שרף, המכהן היום כמנהל השוק הפרטי בחטיבת המכירות.

 

סבב מינויים זה מצטרף לגל שינויים בהנהלת החברה בשנה החולפת. לפני שנה מונה תומר הרפז, מנכ"ל חברת הקפה של שטראוס למנכ"ל חברת סברה אובלה. את הרפז החליף ציון בלס, שהיה מנכ"ל שטראוס ישראל שמנוהלת כיום על ידי אייל דרור.

 

בשל נסיבות רפואיות, נאלץ גדי לסין, נשיא ומנכ"ל הקבוצה, לפרוש מתפקידו לפני חצי שנה ואת מקומו תפס גיורא בר דעה. בתחילת החודש ביצע בר דעה סבב מינויים ראשון בדגש על תחום הכספים. שחר פלורנץ, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה בעשור החולף, מונה כסמנכ"ל צמיחה וחדשנו וחבר הנהלה. מדובר בפונקציה חדשה שיצרה הקבוצה, המבססת את צמיחתה על יצירת חדשנות. במקביל לניהול היחידה החדשה, פלורנץ ימשיך לנהל את תחום מערכות המידע ואת תחום הפיתוח העסקי. את מקומו של פלורנץ יתפוס אריאל שטרית, סמנכ"ל הכספים של שטראוס ישראל, שישמש גם כן כחבר בהנהלת הקבוצה. עוד מינה בר דעה את גור זמיר, סמנכ"ל הכספים של שטראוס מים, כסמנכ"ל כספים של החברה בישראל.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x