$
פרסום ושיווק

אסם מקפיאה את העלאת המחירים בעקבות פגישה לילית עם כחלון

שבוע אחרי שהודיעה על העלאת מחירי שליש ממוצריה בשיעור של עד 4.5%, ונוכח הביקורת הציבורית העזה והחרם שהוכרז על מוצריה, חוזרת בה חברת המזון ומושכת את בקשתה להעלות מחירים

נורית קדוש 09:1119.12.18

שבוע אחרי שהודיעה על העלאת מחירי שליש ממוצריה בשיעור של עד 4.5%, ונוכח הביקורת הציבורית העזה והחרם שהוכרז על מוצריה על ידי פעילי מחאת האפודים הצהובים, חוזרת בה אסם ומושכת את בקשתה להעלות מחירים.

 

ההחלטה על ביטול ההתייקרויות התקבלה בהמשך לפגישה שהתקיימה אתמול (ג') בלילה בין מנכ"ל אסם אבי בן אסייג ויו"ר אסם דן פרופר עם שר האוצר משה כחלון. בפגישה מסרו נציגי האוצר לאסם על פעילותם מול רשות החשמל למתן את העליה במחירי החשמל. בנוסף, מסר שר האוצר כי הוא בוחן ביטול מכסים על שורה של חומרי גלם המשמשים את אסם לייצור בישראל. בעקבות זאת, החליטה הנהלת אסם לדחות בשלב זה את עליית המחירים הצפויה.

 

 

במבה של אסם במבה של אסם צילום: ענר גרין

 

בימים האחרונים התמודדה אסם עם קריאות לחרם על מוצריה תחת סלוגנים שונים ובהם ״זה שוד - זה אסם״. זאת לאחר חשיפת כלכליסט בשבוע שעבר כי החברה מצטרפת לגל עליות המחירים ותעלה את מחירי המוצרים החל מעוד כשבועיים בשיעור של עד 4.5%. העלייה אמורה היתה לחול על כשליש ממוצרי חברת המזון השלישית בגודלה בישראל בשיעורים שבין 2%-4.5%.

 

החברה נימקה את המהלך בכך שבמשך 6 שנים הצליחה להימנע מהעלאת מחירים בזכות התייעלות עמוקה ועקבית. בשנים אלה טיפסו מחירי התשומות באופן שאינו מאפשר את המשך מדיניות הספיגה. "בנסיבות אלה מבצעת אסם העלאה חלקית ביותר, תוך בחינה קפדנית של כל מוצר ומוצר". נטען. החברה לא שינתה את מחירי חלק ממוצרי דגל ובהם מטרנה, במבה, קפה, פסטה אס, עוגות, בייגלה, חלק מדגני הבוקר והסלטים.

 

בחברה טענו עוד כי ממוצע העלייה מסך הפורטפוליו של קבוצת אסם עומד על כ- 1.3% וזאת לאחר שבשש השנים האחרונות השכר הממוצע במשק עלה ב-17% ושכר המינימום עלה בכ-27%. עוד נטען כי ב-2018 התייקרו חומרי גלם ,חומרי אריזה ושירותים בשיעורים שנעים בין 3%-10%. בין היתר עלו מחירי קמח, דגנים, חמאת בוטנים, חומרי אריזה וכן עלו מחירי החשמל והארנונה.

 

אסם הצטרפה בצעד זה לגל עליות המחירים ששטף את שוק המזון מאז יוני החולף, אשר נפתח עם העלאת מחירי מוצרי הנייר של חוגלה, סנו ושניב בכ-6%, אליהן הצטרפו תנובה וטרה עם העלאת מחירי מוצרי החלב שאינם בפיקוח בשיער של כ- 3.5%. מהלכים אלה של מובילות השוק הובילו חברות רבות ובהן סוגת, מלח הארץ, טונה ריו מרה, ויסוצקי ועוד להעלות מחירים. לאחרונה הצטרפו חברות המשקאות השולטות בשוק: קוקה קולה, טמפו ויפאורה עם העלאת מחירים של המשקאות הקלים והבירה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x