$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

המרכולים של דבאח מסתערים על שוק המזון

המשפחה הצפונית, המוכרת בזכות עסקי הבשר שבבעלותה, נערכת לפתיחת חמישה סניפי ענק בהשקעה של 200 מיליון שקל. "מעדיפים למכור יותר במחיר נמוך"

נורית קדוש 06:5618.12.18

רשת שיווק המזון סלאח דבאח ובניו הפועלת בצפון הארץ, נערכת לפריסה ארצית בהשקעה של כ־200 מיליון שקל. סלאח דבאח היא כיום אחת משתי ספקיות הבשר הגדולות בארץ (לצד תנובה). בשנות ה־90 פתחה המשפחה סופרמרקט גדול ראשון שבצומת דיר אל־אסד ובהמשך התרחבה לסניפים נוספים. כיום בבעלות המשפחה שלושה סניפי סופרמרקטים. בנוסף מחזיקה המשפחה במשחטה, חברת קלייה וברשת מסעדות הבשר אנגוס. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת נערכת להכפיל את היקף פעילותה בחמש השנים הקרובות, עם פתיחת חמש חנויות חדשות. החנות הראשונה, שתושק בעוד חצי שנה, תהווה למעשה יציאה ראשונה של הרשת מאזור הצפון. הרשת תפתח בעוד כחצי שנה בהשקעה של 30 מיליון שקל סניף בבאר שבע, בצמוד לחנות איקאה החדשה. בסניף שישתרע על שטח של 7,000 מ"ר, יועסקו כ־300 עובדים מהאזור.

 

בראיון ל"כלכליסט" מצהיר סלאח דבאח, מנכ"ל ומבעלי הרשת, כי מדובר בצעד ראשון להתרחבות ארצית: "השאיפה היא תוך זמן קצר להתפרס על כל פני הארץ עם סניפים נוספים". עם השלמת הקמת החנות בבאר שבע, תקים משפחת דבאח מרכז מסחרי בדיר אל אסד. במרכז הקניות, שיוקם על נדל"ן בבעלותה בשטח של 47 אלף מ"ר, תבנה חנות בהשקעה של כ־40 מיליון שקל, אשר תחליף את החנות שהוקמה לפני כ־15 שנה. הרשת חתמה על חוזה להקמת חנות נוספת ב־2021 בראש העין על שטח של 7,000 מ"ר, חנות באזור נצרת וחנות בנשר. ההשקעה בהתרחבות הרשת, תבוצע מההון העצמי של המשפחה.

 

סלאח דבאח. ישמור על המחירים הזולים גם ביציאה מהצפון? סלאח דבאח. ישמור על המחירים הזולים גם ביציאה מהצפון? צילום: אלעד גרשגורן

 

סלאח דבאח, טוען כי מטה החברה, המונה כ־30 עובדים, יוכל להמשיך לתת מענה גם לחנויות החדשות ולא יהיה צורך להרחיבו. "נשמור גם על היעילות התפעולית שלנו ונשמר את הרווחיות שלנו, שנמוכה מהמקובל בענף. את מדיניות התמחור המוזלת של החברה מסביר דבאח ברצון להגדיל את היקף המכירות: "אנחנו מעדיפים למכור כמות גדולה יותר במחיר נמוך ומקפידים על כך". דבאח הוסיף כי הרחבת הרשת תניב לה שיפור בתנאי הסחר מהספקים. "הספקים רואים בנו לקוחות אסטרטגיים ועובדים איתנו בשיתוף פעולה מלא, מתוך רצון שהרשת תצליח. אני מעריך שהרחבת הרשת תוביל לשיפור תנאי סחר, אבל אנחנו מעבירים כל שיפור שאנחנו מקבלים מהספק לצרכן, בין אם במחיר ובין אם בהשקעה בנראות של החנות וחווית הקנייה". דבאח רואה את הבידול של הרשת במחלקות הבשר והקלייה, המציעות מגוון חריג בהיקפיו ביחס לשאר הרשתות. "החלק העיקרי בבידול נוגע לחוויית קנייה בסטנדרטים בינלאומיים ובפניה לכל האוכלוסיה. אנחנו חוגגים את חג המולד, במקביל לחנוכה ואת חג הקורבן בסמוך לראש השנה ואנחנו מתאימים לכל פלח בשוק את המוצרים שמתאימים לו ופונים אליו בשפה שלו".

 

דבאח מציין כי אינו חושש מהקניבליזציה שתיווצר עם פתיחת החנויות החדשות. "רוב הרשתות כבר פועלות בפריסה ארצית וכיוון שאנחנו רואים בתחרות יתרון, אנחנו רוצים להביא את הרשת לכל צרכן ולא רואים שתהיה השפעה שלילית על מכירות הסניפים הוותיקים, בשל הריחוק הגאוגרפי בינהם. בנוסף, אנחנו מנהלים את הרשת מקצה לקצה, כלומר, אנחנו אחראים על הבשר בקצביות ועל הפיצוחים בבית הקלייה ולא קונים סחורה מספקים מתחלפים. זה מאפשר לנו לשמר את היעילות שלנו שבאה לידי ביטוי במכירות גבוהות למ"ר, בזכות המגוון והחוויה". דבאח מסרב לחשוף את נתוני הרווחיות של הרשת שמכירותיה מוערכות על ידי BDI בכ־570 מיליון שקל בשנה. "רמות הרווחיות שלנו טובות ביחס לענף", הוא אומר. ביחס לגל ההתייקרויות ששוטף את ישראל, טוען דבאח כי הרשת נמנעת מהעלאת המחירים ככל שניתן: "אנחנו מנסים כמה שיותר לספוג ולשמור על הצרכן, אבל כמו שרואים מהאירועים האחרונים בשוק המזון,זה לא תמיד תלוי רק בנו".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x