$
פרסום ושיווק

אחרי טמפו: גם החברה המרכזית למשקאות מייקרת את הבירה

בירה קרלסברג בבקבוק 330 מ"ל תתייקר ב-2.8%, ובירה טובורג - ב-3.2%; החברה לא תייקר את הבירות הפחות פופולריות סטלה ארטואה, וינשטפן והוגרדן

נורית קדוש 17:1615.11.18

החברה המרכזית מעלה את מחירי חלק ממוצרי הבירה מתוצרתה, בשיעור של 2.8%-3.2%. זאת, שבוע לאחר שטמפו, שהיתה עד לפני שנתיים מונופול בשוק הבירה, נקטה צעד דומה.

 

ההתייקרות מוסברת בעליית התשומות לתעשייה ועליית מחיר הלתת שהינו רכיב מרכזי בייצור הבירה. בירה קרלסברג בבקבוק 330 מ"ל תתייקר ב-2.8%, ובירה טובורג בבקבוק 330 מ"ל תתייקר ב-3.2%.

 

החברה לא תייקר את הבירות הפחות פופולריות סטלה ארטואה, וינשטפן והוגרדן.

 

כזכור, החברה המרכזית המהווה מונופול בשוק משקאות הקולה, הודיעה לפני כחודש על העלאת מחירי המשקאות מתוצרתה. התייקרות זאת לא נגעה למוצרי הבירה. שבועות ספורים לאחר הודעתה, הודיעו טמפו ויפאורה על העלאת מחירי המשקאות מתוצרתן בשיעור דומה. כעת, שבוע לאחר שטמפו השולטת בשוק הבירה הודיעה על העלאת מחירי הבירות, הוציאה החברה המרכזית הודעה דומה.

 

שוק המשקאות בישראל נשלט על ידי שלוש חברות גדולות המחקות את ההתנהלות העסקית של המובילה בכל תת קטגוריה, בכל הנוגע להעלאות מחירים. לא ברור מדוע המתינה החברה המרכזית עם ההודעה על העלאת מחירי הבירה להיום, שבוע אחרי הודעת טמפו, שכן השבוע לא חלו תמורות חדות במחירי חומר הגלם ותשומות הייצור.

 

 

מפעל קרלסברג באשקלון מפעל קרלסברג באשקלון צילום: אוראל כהן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x