פדיונות האופנה בספטמבר-אוקטובר בקניונים ירדו ב-4%
מנתוני ריס, הבודקים כ-2,900 חנויות זהות של רשתות קמעונאיות, עולה כי הירידה הארצית הממוצעת הסתכמה ב- 3.11% כשליום הבחירות הייתה תרומה משמעותית לבלימת הירידה בפדיונות. הירידות בספטמבר ואוקטובר העמיקו את מגמת הירידה בפדיונות שנרשמת מתחילת השנה
חגי תשרי לא עזרו לקמעונאים ופדיונות ענף האופנה בחודשים ספטמבר ואוקטובר צללו ב-4% בקניונים אזוריים וב-3% במרכזי הקניות הפתוחים (פאוור סנטרס).
מנתוני ריס, הבודקים כ-2,900 חנויות זהות של רשתות קמעונאיות, עולה כי הירידה הארצית הממוצעת הסתכמה ב- 3.11% כאשר ליום הבחירות, שחל ב-29 באוקטובר 2018, הייתה תרומה משמעותית לבלימת הירידה בפדיונות. עד ליום הבחירות רשמו הקמעונאים ירידה של 5.26% במכירות אך יום הבחירות שהיה יום שבתון והוציא את ציבור הבוחרים לטיולים ולקניות, עזר למכירות ובסיכום הן ירדו בכ-3% ביחס לספטמבר ואוקטובר 2017.
הנתונים מתבררים כגרועים עוד יותר לנוכח העובדה שבשנת 2017 חסר יום פעילות בהשוואה ל-2018 וזאת כיוון שבשנה שעברה חל ראש השנה בסמיכות ליום שבת. בשל כך הפדיון למ"ר קטן בכ-1.5% מאשר השינוי באחוזים בכלל המכירות. נתוני ריס מלמדים כי בספטמבר אוקטובר ירדו המכירות למ"ר בקניונים ב-5.63% ביחס לתקופה מקבילה ב-2017 וזאת לעומת המכירות למ"ר בפאוור סנטרס שרשמו עלייה של 4.28%. הפדיון הממוצע הארצי למ"ר רשם ירידה של 4.37%.
הירידות בספטמבר ואוקטובר העמיקו את מגמת הירידה בפדיונות שנרשמת מתחילת השנה. מאז ינואר ועד סוף אוקטובר ירדו מכירות האופנה ב-1.58% בממוצע ארצי, בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. בקניונים אזוריים נרשמה ירידה של 2.28% ובפאוור סנטרים ירדו הפדיונות ב- 0.83%.