יצא המיץ: חברת המשקאות פריניב מבקשת להעלות את מחירי מוצריה ב־3%
אחרי חוגלה קימברלי, סנו, סוגת ושסטוביץ גם פריניב מצטרפת למגמת ההתייקרויות בשוק המזון
חברת המשקאות “פריניב” הגישה לרשתות המזון בקשה להעלות את מחירי מוצריה ב־3%. ההתייקרות נומקה בעלייה בהוצאות החברה, בין היתר בעקבות העלאת שכר המינימום ותשומות נוספות. בפריניב, הפועלת ברמות מחיר נמוכות ביחס לפריגת של קוקה קולה ישראל ופרימור, טענו כי גם לאחר ההתייקרות, מחירי המשקאות מתוצרת החברה עדיין יהיו נמוכים ביחס לקטגוריה. ברשתות עדיין לא אישרו את הבקשה של פריניב וידונו בה בתקופה הקרובה.
- קימברלי קלארק מייקרת חלק מהמוצרים על ידי הפחתת כמות הנייר
- משרדי האוצר והחקלאות בוחנים: מנגנון העלאת מחירים אוטומטי למוצרי החלב
- גם מחלבות גד מעלה מחירים של חלק מהמוצרים ב-2.2%
המחירון החדש של פריניב מצטרף לבקשות נוספות שהוגשו לרשתות בחודשים האחרונים בהן של חוגלה קימברלי, סנו, סוגת, ויסוצקי ושסטוביץ, יבואנית טונה ריאו־מרה.
הקמעונאים הגדולים, ובראשם שופרסל, אישרו את מרבית הבקשות שקיבלו, אם כי בשיעורים פחותים מדרישת היצרניות. ההתייקרות המשמעותית ביותר נרשמה כשתנובה, הסופגת מזה כשנתיים את התייקרות החלב הגולמי ללא עדכון מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, הודיעה באוגוסט על העלאת חלק ממוצרי החלב שלא בפיקוח בשיעור של עד 3.4%. בעקבות הודעתה, העלתה גם טרה את מחירי מוצריה.
פריניב הוקמה ב־1994 ובבעלותה מפעל בעמק יזרעאל המעסיק 50 עובדים. החברה מחזיקה בנתח שוק של 14%מקטגוריית המיצים הטבעיים ומחזור המכירות השנתי שלה מוערך בכ־30 מיליון שקל בשנה. לפני שנה העבירה פריניב את פעילות המכירות והפצת מוצריה לתנובה, בתמורה לעמלת הפצה.
מיץ פריניב. מנמקים את ההתייקרות בהעלאת שכר המינימום