בלעדי לכלכליסט
דקטלון גדלה ברשת ובוחנת שכירת מרכז לוגיסטי
רשת הספורט הצרפתית החלה להציע באתר שלה שירות הזמנה מקוונת ואיסוף מהסניף בתוך שעתיים. במקביל, בוחנת דקטלון שכירת מרכז לוגיסטי באשדוד
רשת דקטלון הצרפתית מחזקת פעילות בישראל ובוחנת אפשרות לשנות את שירותי הלוגיסטיקה.
- גזית גלוב תרחיב את שטח קניון G בכפ"ס ב־50% בשביל דקטלון
- דקטלון: אזל המלאי, לא נהיה פתוחים מחרתיים
- עקב ההסתערות ההמונית: חנות דקטלון נסגרה מוקדם מהצפוי
בשקט יחסי וללא פרסום או יחסי ציבור, העלתה דקטלון אתר אינטרנט מכירתי בישראל. האתר פועל בקונספט של קליק אנד קולקט בלבד, ללא שילוח לבית הלקוח, ומציע ללקוחות שירות חינמי של הזמנה דרך האתר, ואיסוף בתוך שעתיים מהחנות בראשון לציון. בשלב הבא תאפשר דקטלון לקבל את השירות האינטרנטי גם מסניפים חדשים שתקים בישראל. בחודשים הקרובים ייפתח סניף שני של דקטלון בביג קריות, בצמוד לאיקאה, ולקוחות מאזור הצפון יוכלו לקבל את השירות האינטרנטי גם מהסניף הצפוני.
בתוך כך, ל”כלכליסט” נודע כי הרשת בוחנת אפשרות לשכור מחסן לוגיסטי חיצוני באשדוד, שידאג לכל השירותים הלוגיסטיים של החנות הפועלת במתחם G בראשון לציון ושל החנויות העתידיות שייפתחו. לא מן הנמנע כי בעתיד ישודרג גם אתר המכירות של החברה ויבצע שילוח לבית הלקוח, כמו שמאפשרת דקטלון במדינות זרות. דקטלון כיום מאפשרת שירותי שילוח לבית הלקוח בבריטניה, הולנד, ספרד ובמדינות נוספות. בצרפת, מדינת־האם של המותג, האתר פועל כמו בישראל בשיטת האיסוף מהחנות אך שם האיסוף מתאפשר בתוך 48 שעות, ובישראל בתוך שעתיים. לשם שילוח לבית הלקוח זקוקה דקטלון לשינוי המערך הלוגיסטי שלה בישראל שכן שילוח מסניף אחד בראשון לציון לרחבי הארץ יהווה בעיה לוגיסטית. תחזוק אתר מכירות דורש לוגיסטיקה מורכבת ומחייב את החברה להחזיק מלאי במחסנים בישראל מהם מתבצע השילוח לבתי הלקוחות בארץ.
דקטלון בראשון לציון | צילום: צחי שדה |
עם פתיחת החנות הראשונה בארץ נתקלה דקטלון בקשיים לוגיסטיים באספקת הסחורה לחנות בראשון לציון. רשת ציוד הספורט הצרפתית פתחה חנות ראשונה בישראל באוגוסט 2017, רגע לפני תחילת שנת הלימודים. הישראלים צבאו על פתח החנות והסחורה חוסלה בתוך זמן קצר. ההתלהבות של הישראלים מדקטלון נבעה מהמחירים הנמוכים משמעותית שהרשת הציעה בישראל ביחס לרשתות ציוד ספורט מתחרות.
בשבועות שלאחר מכן נרשם מחסור חמור בציוד בחנות, וברשת לא הצליחו להתגבר על המחסור הן במגוון המוצרים והן במידות של חלק מהמוצרים. כמה ימים לאחר הפתיחה הודיעה הרשת כי היא סוגרת את הסניף למשך ימים ספורים כדי לחדש את המלאי. אך שבועות לאחר מכן ואף שבוצעו הזמנות מחו"ל, עדיין עמדו מדפי מחלקות החנות ריקים מסחורה, ובחברה הסבירו כי הסחורה מעוכבת במכס וזו הסיבה שעדיין קיים מחסור בחנות.
כעת אמנם לא נרשמים חוסרים במלאי, וגם ההתלהבות הראשונית של הישראלים הצטננה, אך נראה כי בדקטלון הבינו כי לא יוכלו להרשות לעצמם אותה בעיה עם השקת החנות השנייה בקרוב בקריות. בעבר הצהירה דקטלון כי בכוונה החברה לפתוח בין 10–15 חנויות בישראל, בתוך שלוש עד חמש שנים מיום כניסתה לישראל.
מדקטלון נמסר בתגובה כי "החברה אינה מגיבה לשמועות".