מקדונלד’ס חתכה בשומן ודיסני חזרה לשולחן
אחרי עשור של נתק בשל הדימוי השלילי של ארוחות עתירות־השומן, דיסני חוזרת לשתף פעולה עם מקדונלד’ס לקראת השקת “משפחת סופר־על 2”
אחרי עשור שלם של נתק, מקדונלד'ס ודיסני יחזרו לשתף פעולה, זאת לקראת השקת סרט ההמשך של ענקית הבידור, "משפחת סופר־על 2". דרכיהן של השתיים נפרדו בתקופה שבה שיעורי השמנת היתר בקרב ילדים בארה"ב היו במגמת עלייה מדאיגה, ודיסני ביקשה לנתק את עצמה מהדימוי השלילי של ארוחות הילדים עתירות השומנים הרוויים והקלוריות.
- מקדונלד'ס נכנעה לבקשות הלקוחות ותעבור לאריזות ממוחזרות
- ליצמן פותח חזית חדשה נגד מקדונלד'ס: "אשלח את מוצריה לבדיקות מעבדה"
- בארה"ב חזרו למקדונלד'ס - ויקבלו תפריט מוזל חדש
שוויו של הסכם שיתוף הפעולה עמד אז על מיליארד דולר עבור דיסני. במסגרתו, מקדונלד'ס שילמה לה 100 מיליון דולר בתמלוגים וערכה 11 קמפיינים בשנה לקידום סרטי דיסני ותוכניות טלוויזיה. ההסכם גם אפשר למקדונלד'ס להפעיל סניף בפארקי השעשועים של דיסני.
החודש מקדונלד'ס דיווחה על שינויים שהכניסה בתפריט הילדים והיא תציע מעתה מנות עם פחות קלוריות, נתרן, שומנים רוויים וסוכר. פירושו של דבר, הוצאת הצ'יזבורגרים והשוקו מהמגוון. בעוד הפריטים הללו עדיין יהיו זמינים ברשתות, לפי הודעת החברה מקדונלד'ס לא תציין אותם בתפריט, ובכך תפחית את הסיכוי כי לקוחות יזמינו אותם. "המחויבות של מקדונלד'ס לארוחות ילדים מאוזנות מאפשרות לשתי החברות שלנו לשתף פעולה בדרכים חדשות על מנת להביא את הקסם של דיסני לצרכנים של מקדונלד'ס", אמרה טיפאני רנדה, סגנית נשיא בכירה לשיתופי פעולה בדיסני, בהודעה רשמית שלשום.
דיסני החלה לגבש קווים מנחים לשיפור הערכים התזונתיים במנותיה עוד ב־2006 והרחיבה את היוזמה ב־2012. החברה מבקשת לקדם את הצריכה של פירות, ירקות, חיטה מלאה, חלבון רזה ומוצרי חלב בעלי תכולת שומן נמוכה, זאת בנוסף להגבלת כמות הקלוריות, השומנים הרוויים, הסוכר והנתרן שהלקוחות צורכים.
דיסני הציגה גם היא קווים מנחים חדשים לאופן הפרסום של מזון לילדים ולמשפחות. מקדונלד'ס מקווה עתה ליישר קו עם הנחיות התזונה של דיסני עד לקיץ הקרוב, זאת לקראת יציאתו לאקרנים של השני בסדרת "משפחת סופר־על". רשת המזון המהיר מתכננת גם לקדם את השני בסדרת “ראלף ההורס” של דיסני, עם מתנות בארוחות הילדים, בנובמבר הקרוב.
אין זו הפעם הראשונה שמקדונלד'ס מכניסה שינויים לארוחת הילדים. בשנים האחרונות, החברה הקטינה את גודלן של מנות הצ'יפס, חדלה לשווק עוף עם אנטיביוטיקה, הוסיפה מנות פרי והוציאה את המשקאות המוגזים. לפי נתוני החברה, מאז 2013 נרשמה עלייה של 14% בהזמנות של מנות ילדים עם מים, חלב או מיץ פירות כמשקה הנבחר בארוחה, במקום משקאות ממותקים ומוגזים.