מכירות ינואר בשוק מוצרי המזון, משקאות, טיפוח ונקיון צמחו ב־3.8%
הסתכמו ב־3.5 מיליארד שקל. הצמיחה נבעה בעיקר משוק המזון והמשקאות, שמכירותיהם צמחו ב־4.1% כל אחד
הצמיחה בשוק המזון ממשיכה גם בתחילת 2018. מכירות ינואר בשוק מוצרי המזון, משקאות, טיפוח ונקיון צמחו ב־3.8% ביחס לינואר אשתקד, והסתכמו ב־3.5 מיליארד שקל.
הצמיחה נבעה בעיקר משוק המזון והמשקאות, שמכירותיהם צמחו ב־4.1% כל אחד. ניתן להעריך כי הצמיחה נבעה ממאמצי השיווק המוגברים בהם נקטו רשתות השיווק שניסו לפתוח את השנה בסימן עלייה במכירות.
כמו כן, הצמיחה נרשמה בשל מגמת ההתייקרות הזוחלת בה נוקטים הקמעונאים המעלים מחירים של מוצרים שונים, מבלי שהיצרנים יציגו מחירונים גבוהים יותר. זאת בניסיון לפצות עצמם על העלייה בהוצאות שכר המינימום. בשונה מהצמיחה בשוק המזון והמשקאות, רשם שוק מוצרי הטיפוח ירידה של 0.6% ומכירותיו הסתכמו ב־225.8 מיליון שקל בלבד.
הערכות בשוק שהירידה במכירות נבעה בין היתר מכך שציבור הטסים מבצע חלק מהקניות של מוצרי הטואלטיקה בחו”ל במחירים נמוכים ומצמצם את הקנייה בשוק המקומי. מכירות חומרי הניקוי צמחו בחודש שעבר ב־3.4%. המגמה של חודש ינואר היא המשך ישיר לעלייה במכירות שנרשמה ב־2017 בשיעור של 1.5%.
בין היתר המגמה נרשמה בשל התייקרויות בשוק המזון, זאת לאחר שנתיים של ירידות מחירים. לצד התייקרויות שביצעו הקמעונאים נרשמה עלייה במחירי סחורות דוגמת טונה ושמן, אולם חלק מהעלייה במכירות נבעה גם משינויים בתמהיל סל הקניות - ירידה בצריכת מוצרי בסיס ועלייה במכירות מוצרי פרמיום.
נורית קדוש