$
פרסום ושיווק

יוטיוב מקשיחה את תקנות התשלום לערוצי התוכן

בשל לחץ מצד מפרסמים, וכדי להתמודד עם דאגת המפרסמים מהתוכן אליהן מוצמדות המודעות הממומנות על ידם - רק מי שיצבור 4,000 שעות צפייה יתוגמל

יואב סטולר 09:0118.01.18

יוטיוב מקשיחה את תקנות התשלום לערוצי תוכן בפלטפורמה שלה, כדי להתמודד עם דאגת המפרסמים מהתוכן אליהן מוצמדות המודעות הממומנות על ידם. הרפורמה שמציגה יוטיוב מגיעה על רקע תקריות בהן חברות מסחריות גדולות החליטו שלא לפרסם בענקית התוכן, בעקבות התלונות שקיבלו על כך שתמכו בתוכני תעמולה המסיתים לטרור, תיעודי סנאף ותוכן בעל גוונים פדופילים.

 

יוטיוב יוטיוב צילום: MintPress

 

 

לפי הכללים החדשים יידרש ליוצרי התוכן לצבור קהל משמעותי של כ־1,000 מנויים לערוץ ו־4,000 שעות צפייה בסרטונים שלהם ב־12 החודשים האחרונים, לפני שיתוגמלו על ידי יוטיוב. תגמול כספי אותו מעבירה חברת הבת של גוגל מכספי הפרסומות שמלוות את חווית המשתמש בפלטפורמת הווידאו הגדולה בעולם. לדברי מנהל המוצר הראשי ביוטיוב ניל מוהאן, ומנהל התחום העסקי, רוברט קינקל, השינויים שמחוללת החברה הם חלק מהתהליך שמובילה החברה להדחת "שחקנים רעים" מהפלטפורמה שפוגעים בה וביוצרים הפועלים בה. כך, הסבירה החברה גם בבלוג היוצרים שלה: "חלק מהמאמץ הגדול הזה יקשיח את הדרישות שלנו למוניטין נכבד מצד היוצרים נועד כדי שספאמרים, חקיינים ושחקנים רעים אחרים לא יזיקו למערכת האקולוגית שלנו או ינצלו אתכם, תוך שנמשיך לתגמל את אלו שעושים את הפלטפורמה שלנו למעולה". את הלחץ מרגישה יוטיוב כבר יותר משנה, כשחברות גדולות ובראשן ורייזון, מקדונלד’ס, לוריאל ו־T&AT חדלו מלפרסם בה בעקבות הצגת מודעותיהן לצד תכנים פוגעניים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x