בנק הפועלים יוצא באסטרטגיית מיתוג חדשה; מרחיב את שירותי הייעוץ ללקוחותיו
הבנק מעוניין בהעמקת הקשר עם לקוחותיו באמצעות הרחבה מאסיבית של פגישות ייעוץ. כמו כן, יורחבו היעדים שעל עובדי מערך הייעוץ לעמוד בהם
בנק הפועלים הודיע היום (ג') על אסטרטגיית מיתוג חדשה במסגרתה יורחבו שירותי הייעוץ שמספק הבנק ללקוחות בתחומי הפנסיה, ייעוץ לקראת פרישה, ייעוץ השקעות וייעוץ בצמתי קבלת החלטות פיננסיות שונות. מהות השינוי היא הגדלה והעמקת הקשר של הבנק עם לקוחותיו כמו גם אלו שאינם לקוחות הבנק (כמו למשל בייעוץ פנסיוני) באמצעות הרחבת השיחות והרחבה מאסיבית של פגישות הייעוץ שיבוצעו.
- מנכ"ל בנק הפועלים: "פיתוח תשתיות לאומיות חשוב יותר מהורדת מכסים על מוצרי צריכה"
- בנק הפועלים יוצא לקרב נגד ייקור דמי הניהול בקרנות הנאמנות מהחודש הבא
- ראש החטיבה העסקית בפועלים יעקב אורבך פורש מתפקידו
בנוסף, יורחבו היעדים שעל עובדי מערך הייעוץ לעמוד בהם. כלול בשינוי זה גם הרחבת הייעוץ בתחומים שעד כה פחות הושם עליהם דגש כמו למשל ייעוץ טרם קבלת החלטה לנטילת משכנתא - האם נכון עקרונית ליטול משכנתא מבנק כלשהו או שמא החלטה כלכלית נבונה יותר עשויה להיות השקעת הכסף העודף בנכס אחר למשל נכס פיננסי, כאשר היבטי ייעוץ כאלו יקבלו יותר דגש.
השינוי מבוצע, לדבריו של אסף אזולאי מנהל מטה השיווק של הבנק, בעקבות מחקר שערך הבנק ממנו עולה כי הלקוחות מצפים ממנו לנהוג בשקיפות, הוגנות ואכפתיות, כך שהבנק יכיר היטב את הצרכים שלהם. בהתאם הם מצפים שהבנק ילווה אותם בקבלת החלטות פיננסיות משמעותיות, וכשהם נמצאים בקשיים פיננסיים שיסייע להם לעלות חזרה לדרך המלך.
כלל היבטי הייעוץ גם מתקשרים לשינוי נוסף שכלול במיתוג החדש והוא ייעוץ מותאם ללקוחות שמבוסס על ניתוח נתונים באמצעות עולמות ה-big data. הבנק ביצע פיילוט לפני חודשים אחדים וישיק באפליקצייה הבנקאית שלו שירות של הודעות שישוגרו לטלפונים של לקוחות הבנק שכוללים הודעות מותאמות אישית, טיפים והשוואות צרכניות מותאמות ללקוח. השירות גם יכלול גיימיפיקציה (מלשון game) על מנת למשוך את הלקוחות להיות מעורבים יותר בקבלת החלטות פיננסיות.
הנדבך השלישי באסטרטגיית המיתוג החדשה הוא הקמתו של "מרכז לצמיחה פיננסית" שיורכב מקמפוס בתל אביב ומשלוחות בפריסה גיאוגרפית בארץ. חטיבת מחזיקי העניין בראשות יעל אלמוג אמונה על פעילות זו . מדובר בשיתוף פעולה שנרקם בימים אלו עם עיריות ומתנ"סים שמטרתו הנגשה לציבור, הרצאות ומידע בהיבטים רלוונטיים כמו למשל תוכן רלוונטי עבור אוכלוסיות עם ילדים קטנים, תוכן מותאם לאוכלוסיית גיל הזהב ועוד.
לדברי אזולאי, "ערך ללקוח - זוהי תפיסה אסטרטגית מרכזית שמובילה הנהלת הבנק והיא תקבל ביטוי בכל פעילות שאנו עושים. בשנים האחרונות כבר התחלנו לתת מענה לציפיות הללו באמצעות מוצרים ושירותים כמו שיחות ייעוץ פנסיוני והשקעות, שיחות ייעוץ לפני פרישה, הקמת מרכזי צמיחה ללקוחות עסקיים, תכנית "פועלים להבראה" ללקוחות אשר נקלעו לקשיים, וכן פיתוח של כלים באפליקציה ובאתר שמאפשרים לנהל את התקציב הביתי ואת תיק ההשקעות ביעילות. אנו נמשיך ונעמיק את פעילותנו בתחומי הביג דאטה במטרה להכיר את לקוחותינו טוב יותר, ולפתח עבורם פתרונות פרסונאליים, נפתח כלים חדשניים נוספים וננגיש ללקוחות יותר ידע פיננסי".
אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים: "אנו רוצים לראות את לקוחותינו מעורבים יותר בגורלם הפיננסי ונהנים מרווחה כלכלית, ולהיות עבורם הכתובת המשמעותית ביותר לכל החלטה פיננסית".