$
פרסום ושיווק

סלקום tv נכנסת לתחום הפקות המקור

השחקנית החדשה בשוק הטלוויזיה תוציא קול קורא לחברות הפקה כדי לבדל את עצמה מהמתחרות באמצעות סדרות ישראליות. היקף ההשקעה טרם התברר

אביב גוטר 08:3812.12.17

סלקום תוציא בקרוב קול קורא לחברות הפקה לבחינת שילוב יצירות מקור בשירות הטלוויזיה שלה סלקום tv, אליו רשומים כ־157 אלף לקוחות. בסלקום מסרבים לחשוף פרטים נוספים אודות היקף ההשקעה המתוכננת, אך ציינו כי המהלך נועד לחבור גם ליוצרים שאינם קשורים לבתי ההפקה הגדולים. המפיקים והיוצרים יוזמנו להגיש את הצעותיהם בהליך מסודר והצעותיהם יבחנו בידי מנהלי סלקום tv.

 

הודעתה של סלקום מגיעה שבועיים לאחר מחאת ארגון היוצרים, במהלכה הפגינו במשרדי סלקום בנתניה בטענה ששירות הטלוויזיה פועל כבר שלוש שנים אך אינו משקיע ביצירה ישראלית. היוצרים אף קיימו פגישה בנושא עם שר התקשורת איוב קרא, יו”ר מועצת הכבלים והלוויין ד”ר יפעת בן חי־שגב ויו”ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב־ברקוביץ’.

לפי החוק, סלקום אינה מחויבת להשקיע בהפקות מקור משום שאינה מפוקחת על ידי אף גוף רגולטורי. לעומתה, חברות הכבלים והלוויין HOT ו־yes נדרשות להשקיע לפחות 8% מההכנסותיהן בהפקות ישראליות. עם זאת, גם פלטפורמות השידור שאינן מפוקחות מבינות כי השקעה בהפקות מקור היא הכרחית משום שמדובר באחד האמצעים היחידים שמבדלים אותן אחת מהשנייה, במיוחד לאור הגידול בשחקנים בשוק הטלוויזיה הרב־ערוצית.

 

 צילום: טל שחר

 

HOT ו־yes משקיעות כבר שנים בפיתוח הפקות מקוריות ישראליות ואלה זוכות לפופולריות גבוהה בקרב הצופים. סלקום ניסתה בעבר להפיק בעצמה מספר הפקות שלא יצאו לפועל, ואילו פרטנר השיקה בחודש שעבר ערוץ צחוק ובידור ישראלי הפועל במודל חלוקת הכנסות עם קומיקאים ויוצרים ישראלים. פרטנר מתכננת אף היא לצאת בקול קורא להפקות מקור בתחום הדוקו, ודבר זה מהווה תמריץ נוסף עבור סלקום להיכנס לתחום.

 

ב־HOT ו־yes לא שבעי רצון מהעובדה שבמשך שלוש שנים ישנו שחקן שפועל ללא כל פיקוח ומגדיל את נתח השוק שלו. רק לאחרונה דיווחה סלקום על 157 אלף מנויי טלוויזיה, המהווים כ־10% מנתח השוק. זאת בעוד שמועצת הכבלים והלוויין מערימה עליהם קשיים ומחויבויות שונות, ביניהם ההשקעה בהפקות מקור.

 

 

הדיונים לגבי החלת חובות רגולטוריות על סלקום ומפעילות טלוויזיה רב־ערוצית חדשות כמו פרטנר ונטפליקס על גבי האינטרנט החלו לפני שנים אך שום דבר לא הוכרע עד כה. הדיונים נעשו בין היתר בוועדה לאסדרת שוק הטלוויזיה (ועדת פילבר), שהגישה את מסקנותיה והמלצותיה ביוני 2016. הוועדה קבעה בין היתר כי יש להגדיר את הפלטפורמות לפי נתח השוק שלהן, ולפי הגדרה זו יש לדרוש מהן מחויבויות רגולטריות שונות, בעיקר בתחום הפקות המקור. לפי המלצות הוועדה, תחול הגנת ינוקא מלאה על שחקן טלוויזיה חדש עד שזה יגיע ל־10% נתח שוק. כשהחברה תגיע ל־20% נתח שוק, תחול עליה רגולציה מלאה, ובה החובה להשקעה בהפקות ישראליות.

 

אף שחלפה שנה וחצי, לא התקדמה אף חקיקה בנושא במשרד התקשורת. במשרד עורכים בימים אלו תזכיר חוק שצפוי לכלול הפחתה משמעותית ברגולציה המושתתת על פלטפורמות השידורים הוותיקות וספקי התוכן המסחריים (כמו קשת, רשת ועשר) והערוצים הייעודיים (כמו הערוץ הרוסי וערוץ המורשת), וזאת על מנת שיוכלו להתמודד עם התמורות בעולם התוכן ושינויי הרגלי הצפייה למסכים נוספים דוגמת מכשירי סלולר וטאבלטים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x