$
פרסום ושיווק

תומר הרפז, מנכ"ל שטראוס קפה, מונה למנכ"ל סברה אובלה

הרפז מחליף את שלי שליט, שביקשה לסיים את תפקידה ב-4 השנים האחרונות. סברה היא חברת ממרחים ומטבלים ומייצרת את החומוס הנמכר ביותר בארה"ב

נורית קדוש 15:5005.12.17

תומר הרפז, מנכ"ל שטראוס קפה, מונה למנכ"ל סברה אובלה, חברת הממרחים והמטבלים הבינלאומית של קבוצת שטראוס ופפסיקו. הרפז החליף את שלי שליט, שביקשה לסיים את תפקידה ב-4 השנים האחרונות.

 

גדי לסין נשיא ומנכ"ל הקבוצה מסר: "הרפז הוביל ב-4 השנים האחרונות את שטראוס קפה בהצלחה גדולה ומביא עמו לתפקיד שילוב חזק בין יכולות אסטרטגיות, חשיבה חדשנית גישה יזמית ומנהיגות אישית. כל אלה יסייעו לסברה ולאובלה להמשיך בצמיחה, בשיפור הביצועים ובחדירה מוצלחת לשווקי הפעילות החדשים. הבחירה במנכ"ל נוסף המגיע מתוך קבוצת שטראוס למיזם המשותף עם פפסיקו הינה הישג בעל חשיבות גבוהה לחברה".

 

תומר הרפז מנכל חברת שטראוס קפה תומר הרפז מנכל חברת שטראוס קפה צילום: שטראוס

 

הרפז הצטרף לשטראוס בשנת 2010 כחבר הנהלת הקבוצה וכסמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה, פיתוח עסקים וטכנולוגיה. במהלך ארבע השנים האחרונות כיהן כמנכ"ל שטראוס קפה. טרם הצטרפותו לשטראוס כיהן כמנכ"ל חברת הייעוץ האסטרטגי P.O.C וכמנכ"ל חברת כריה בינלאומית. הרפז יכנס לתפקידו החדש במהלך הרבעון הראשון של שנת 2018, לאחר מינוי מנכ"ל לחברת הקפה.

 

פעילות סברה ופעילות אובלה מתבצעות, כל אחת, באמצעות מיזם בשליטה משותפת של הקבוצה ושל חברת פפסיקו. סברה מובילת קטגוריית הממרחים והמטבלים המקוררים בארה"ב ומייצרת את החומוס הנמכר ביותר בארה"ב. במהלך עשר השנים האחרונות סברה היוותה מנוע הצמיחה המרכזי של קטגוריית החומוס בארה"ב.

 

במפעל החברה בווירג'יניה הוקם "מרכז המצוינות הגלובלי" המהווה מרכז למחקר ופיתוח של מוצרי החברה, ובאמצעותו מקיימת סברה קשרי עבודה עם מוסדות אקדמיים, אגודות חקלאיות, שפים ומרכזים מקומיים. נתח השוק הכספי של סברה בכלל קטגוריית המצוננים בארה"ב בתום הרבעון ה-2 של שנת 2017 היה 23.8% (מספר 1 בשוק). נתח השוק הכספי של סברה בתחום החומוס בארה"ב עמד על57.4%. מכירות החברה הסתכמו בשנת 2016 ב- 1.328מיליארד שקל. יחד עם זאת, בשנתיים האחרונות התמודדה סברה עם שני ריקולים שגבו ממנה מחיר במכירות וברווח, נוכח איסוף המוצרים שנדרשה לעשות כמו גם שיפור קווי הייצור. אובלה נוסדה בשנת 2011 והיא פועלת באוסטרליה ובמקסיקו ומובילה בהן את קטגוריית החומוס עם נתח שוק של 38% באוסטרליה ו-70% במקסיקו. לאחרונה השיקה אובלה מוצרי חומוס בגרמניה. מכירות החברה בשנת 2016 הסתכמו ב-106 מיליון שקל, עלייה של 29% ביחס לשנה קודמת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x