משרד הכלכלה: הסל ברשתות הפארם יקר מהסל רשתות המזון הגדולות בעד 19%
לפי הבדיקה, הסל הגבוה ביותר היה של ניו פארם והנמוך ביותר - של רמי לוי. הפער הממוצע עמד על 8%. בדאודורנט ובמשחת שיניים שנבדקו היו פערים של כ-80%
משרד הכלכלה מצא פער של כ-8% בסל הקניות בין רשתות הפארם לרשתות המזון הגדולות. מבדיקה שבוצעה על ידי המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה והתעשייה, לקראת המיזוג הצפוי בין שופרסל לניו פארם עולה כי רמת מחירי מוצרי הטואלטיקה, היגיינה, מזון יבש, מוצרי תינוקות ומוצרי ניקיון ברשתות הפארם הגדולות בישראל גבוה ביחס לרשתות שיווק המזון הגדולות.
השוואת המחירים מסתמכת על מחירים מעודכנים לתאריך 23 בנובמבר כפי שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי והופקו באמצעות פלטפורמת פרייסז. איסוף המחירים בוצע עבור 25 מוצרים שונים מקטגוריית הטואלטיקה תינוקות, ניקיון, היגיינה נשית ומזון יבש. המוצרים בסל ההשוואה זהים ונמצאו בכלל ערוצי הרכישה.
- חזון רשת הפארם השלישית עוד רחוק מלהתגשם
- התנאי למיזוג שופרסל־ניו פארם: הקמת רשת שלישית
- משרד הכלכלה: מחירי מוצרי הטואלטיקה ברשתות הפארם גבוהים בהשוואה לרשתות שיווק ובתי מרקחת קטנים
ברשתות הפארם סל הקניה הגבוה נמצא בניו פארם ועמד על 465 שקל בעוד בסופר פארם עמד סל קניה זהה על 445 שקל. בקרב רשתות המזון, ברשת רמי לוי נמצא סל הקניות הנמוך ביותר שעמד על 390 שקל, יינות ביתן - 395 שקל, יוחננוף - 406 שקל, מחסני השוק - 407 שקל, שופרסל דיל - 408 שקל, סאלח דבאח - 421 שקל, שוק העיר - 424 שקל, שופרסל שלי - 431 שקל, חצי חינם - 430 שקל, ויקטורי - 437 שקל. במגה בעיר נמצא סל הקניות היקר ביותר מבין רשתות המזון שעמד על 453 שקל.
במשרד הכלכלה מצאו כי בסכיני הגילוח שיק שמייבאת שסטוביץ הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון הגיע ל- 54%, בדאודורנט ליידי ספיד סטיק הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון הגיע ל- 78%, במשחת השיניים קולגייט טואטל עמד הפער בין הרשתות על 81%. בבמבה אסם 80 גרם הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון מגיע ל-137% ובקוביות וופל פסק זמן נמצא פער שמגיע ל- 28%.
משרד הכלכלה בשיתוף הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, המועצה לצרכנות ורשות ההגבלים העסקיים מקדמים צעדים שיגבילו את כוחם של רשתות בעלות כוח שוק גדול והגברת השקיפות במחירים לצרכנים.
מסופר פארם נמסר התגובה: "הדו"ח מוכיח עד כמה תחומי הטואלטיקה, ההיגיינה והניקיון וכן תחום המזון לתינוקות, הינם תחומים תחרותיים והצרכן נהנה מתחרות עזה בין הרשתות השונות. מדובר בפערים זניחים ונקודתיים של 8 אחוזים בממוצע בין סל המוצרים ברשתות הפארם לעומת רשתות המזון. עוד עולה מהדו״ח שסופר פארם מוכיחה עצמה כרשת אטרקטיבית, בהשוואה לרשתות מזון אחרות. סופר פארם תמשיך להציע מבצעים אטרקטיבים לאורך כל השנה זאת לצד מאות מוצרי המותג הפרטי לייף שמהווים את האלטרנטיבה המשתלמת ביותר מבחינת איכות ומחיר".