דואר ישראל: מתחילת השנה הוזמנו מחו"ל 41 מיליון חבילות
ברבעון השלישי הכנסות החברה קטנו ב-6.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-445 מיליון שקל. בדואר ישראל מסבירים את הקיטון בהכנסות מירידה של 7.2% בתחום הדואר המסורתי, לצד שחיקה בשערי החליפין שהשפיעה על ההכנסות בסחר מקוון
- מאות חבילות ניזוקו: פריצה במרכז המיון של הדואר במודיעין
- המכס נאלץ להודות: מתקשה לפקח על הדואר
- בשורה לקונים באינטרנט: דואר ישראל השיק את מרכז המיון הארצי לחבילות
בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הסתכמו ההכנסות ב-1.348 מיליארד שקל לעומת 1.375 מיליארד שקל בשנה שעברה.
בדואר ישראל מסבירים את הקיטון בהכנסות מירידה של 7.2% בתחום הדואר המסורתי, לצד שחיקה בשערי החליפין שהשפיעה על ההכנסות בסחר מקוון בסכום של 14 מיליון ועל הכנסות ממט"ח בסך 5 מיליון שקל. למרות זאת דואר ישראל רשמה עלייה בהכנסות מסחר מקוון בשיעור של 15% במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2017 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-4.3 מיליון שקל לעומת כ-47.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת השנה הסתכם הרווח התפעולי בכ-19.5 מיליון שקל אל מול כ-86 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-30 מיליון שקל (כ-6.7% מההכנסות), לעומת כ-73 מיליון שקל (כ-15.4% מההכנסות) בתקופה המקבילה.
ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב-3.3 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-40 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. ההפסד הנקי בתשעת החודשים של השנה עמד על 6.5- מיליון שקל מול רווח נקי של 59 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.
בדואר ישראל מציינים כי הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקרה מהירידה בהכנסות בדואר המסורתי והוסיפה: "בתשעת החודשים של 2016 היו לחברה הכנסות ממכירת נכס בסך של כ-7 מיליון שקל אשר שיפרו את תוצאותיה הכספיות אשתקד. כמו כן, בתשעת החודשים של 2017 השקיעה חברת דואר ישראל השקעות רבות בצמיחה ושיפור השירות, שבאו לידי ביטוי בפתיחת מרכז הסחר המקוון הארצי במודיעין, פתיחת מרכזי דוורים אזוריים, פתיחת מרכזי מסירת חבילות וכן הוצאות בגין פיתוח טכנולוגיות לייעול החברה וטיוב מערך השירות".
מתחילת השנה הוזמנו מחו"ל כ-41 מיליון חבילות לעומת 34.5 מיליון חבילות בתקופה המקבילה בשנה שעברה. כזכור, דואר ישראל השיקה את מרכז הסחר המקוון במודיעין בהשקעה של כ-100 מיליון שקל שערוך לקלוט ולמסור מעל 100 מיליון חבילות בשנה.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "ברבעון השלישי של השנה נערכנו לקראת הגידול בהזמנת חבילות מחו"ל באמצעות פתיחת מרכז הסחר המקוון, פתיחת מרכזי מסירת חבילות נוספים, רכישת ציוד ומכשור טכנולוגי שיסייעו במיון ושינוע החבילות ועוד. אנו נמצאים בעיצומם של ימי הקניות הבינלאומיים בנובמבר ובדצמבר וערוכים למיין ולקלוט את מיליוני החבילות בתקופה זו ולשנע אותם במהירות ללקוחות. עד סוף השנה, נבצע מהלכי התייעלות נוספים הכוללים המשך צמצום כ"א בהתאם לתכנית ההבראה, לצד צמצום ומכירת נכסי נדל"ן אשר אינם נדרשים, נוכח ההתייעלות התפעולית".