$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

ארבעה בכירים עזבו את היצרנית של קרלסברג

סמנכ”לית השיווק רינת רוטקובסקי, שעבדה במבשלות בירה ישראל 20 שנה, ושלושה מנהלים נוספים פרשו מתפקידיהם בעקבות חילוקי דעות עם המנכ”ל רונן אבישר, שנכנס לתפקידו באמצע 2016

גולן חזני 07:4717.10.17

טלטלה בחברת מבשלות בירה ישראל, יצרנית קרלסברג. ל”כלכליסט” נודע כי סמנכ"לית השיווק של המבשלות רינת רוטקובסקי התפטרה מתפקידה לאחר כ־20 שנה בחברה. אחרי רוטקובסקי עזבו ארבעה בכירים נוספים את תפקידם, כשאחד מהם עבר לתפקיד אחר בקבוצה.

 

 

 

רוטקובסקי עזבה על רקע חילוקי דעות מהותיים וחוסר כימיה עם מנכ"ל מבשלות הבירה רונן אבישר שנכנס לתפקידו במחצית 2016. היא נחשבה עובדת ותיקה ומוערכת גם בעיני מנהלי הקונצרן וגם בקרב מנהלי התחומים שעבדו תחתיה באגף השיווק.

 

מבשלות בירה ישראל, או בשמה האחר קרלסברג ישראל, היא זרוע הפעילות של קוקה־קולה ישראל בתחום הבירה והיא אחראית לייצור ושיווק מותגי בירה מובילים, ובראשם המותג קרלסברג. מכירות החברה־הבת מגיעות על פי הערכות למיליארד שקל בשנה ומניבות רווח של כ־100 מיליון שקל.

 

רוטקובסקי היתה אחת הדמויות היותר מזוהות עם החברה המרכזית בכלל ועם פעילותה בתחום הבירה בפרט. התפטרותה התקבלה בהפתעה בחברה למרות המחלוקות בינה לבין המנכ”ל.

 

בכירה נוספת באגף שעזבה את הקבוצה היא דנה ברן, מנהלת שיווק תחום קרלסברג, מותג הבירה הגדול ביותר של החברה המרכזית, שניהלה את השקת המותג סומרסבי בישראל, סיידר תפוחים אלכוהולי. על פי הערכות, ברן עזבה ככל הנראה לאחר שהתאכזבה שלא מונתה למחליפתה של רוטקובסקי.

 

 

המנכ"ל רונן אבישר. בעיות עם הצוות המנכ"ל רונן אבישר. בעיות עם הצוות צילום: עמית שעל

 

מנהלים מרכזיים נוספים שהתפטרו הם מאור ננברג, שהיה אחראי על תחום חיי הלילה, ברים ומועדונים, ורוית אלמוג, עובדת ותיקה שניהלה את תחום הבירות הבלגיות הכולל בין היתר את סטלה ארטואה, הוגרדן ולף.

 

זמן קצר לאחר עזיבת רוטקובסקי עבר אלעד חורש, מנהל תחום הפעילות המרכזי של החברה הכולל את הפעילות במסעדות, בתי מלון וברים, לתפקיד אחר בקבוצה, והתמנה לסמנכ”ל השיווק של יקב תבור.

 

 

המפעל של קרלסברג. סמנכ”ל הכספים של טרה הגיע לאגף הבירה המפעל של קרלסברג. סמנכ”ל הכספים של טרה הגיע לאגף הבירה צילום: אוראל כהן

 

במקום רוטקובסקי מונה שי נער, שמגיע מתחום אחר לחלוטין בקבוצה. נער שימש כסמנכ”ל הכספים של טרה, זרוע החלב של הקבוצה, כך שמדובר במעבר חריג ולא שגרתי.

 

החברה המרכזית למשקאות מקפידה לפעול מאחורי הקלעים ולהקטין את החשיפה שלה לתקשורת. עם זאת, וכפי שפורסם, מהרגע שיו”ר החברה דודי ורטהיים קיבל מאביו את מושכות החברה התבצע חילוף של רבים מחברי ההנהלה של החברה. בשנה החולפת עזבו את החברה לפחות שני מנהלים בכירים נוספים: אלון זמיר, מי שצבר ותק של יותר מ־20 שנה בחברה המרכזית וכיהן כמנהל השיווק של קוקה־קולה, וחזי עובדיה, שכיהן בעברו כמנכ”ל נביעות וניהל את פעילות הבירה של החברה המרכזית ברומניה, קרלסברג רומניה.

 

תחום הבירה נחשב לרווחי במיוחד בשל עלות הייצור הנמוכה של הבירה אל מול המחיר הגבוה יחסית הנגבה מהצרכנים. שיעורי הרווחיות מגיעים להיקפים גדולים במיוחד: עלות ייצור לליטר מוערכת בשקלים בודדים, כשליטר אחד נמכר בפאבים ובמסעדות בעשרות שקלים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x