$
פרסום ושיווק

איי לאב יו טרמינל X: פוקס מעלה את המסך על הקניון הווירטואלי

קבוצת האופנה נכנסה לשיתוף פעולה עם זכיינית ערוץ 2 רשת: מכרה לה 25% מאתר הסחר החדש טרמינל X תמורת 50 מיליון שקל שימומשו בזמני פרסום

אורנה יפת ואביב גוטר 08:0625.09.17

קבוצת האופנה פוקס הודיעה אתמול כי היא מכניסה את זכיינית הטלוויזיה רשת לשותפות (25%) באתר הסחר החדש טרמינל X תמורת 50 מיליון שקל שימומשו בזמני פרסום. העסקה משקפת לאתר טרמינל X, שעוד לא עלה לאוויר, שווי של 200 מיליון שקל. שיתוף הפעולה בין השתיים אינו טריוויאלי, והוא גרם להרמת גבות בענפי האופנה והטלוויזיה, אבל על פניו מדובר בעסקה שאמורה להיטיב עם שני הצדדים.

 

מה זה טרמינל X?

אתר סחר חדש שתעלה לאוויר קבוצת פוקס בחודש נובמבר הקרוב, שישמש כקניון וירטואלי למותגים רבים, ובהם כאלה שפוקס לא מוכרת בישראל. בכך למעשה פותחת פוקס חזית נוספת מול הקניונים הווירטואליים של עזריאלי וביג. פוקס השקיעה באתר 40 מיליון שקל, והוא צפוי להעסיק עשרות עובדים.

 

אילו מותגים יימכרו בטרמינל X?

כל מותגי קבוצת פוקס, ובהם המותגים החדשים שהיא תשיק בישראל, אורבן אאוטפיטרס, פרי פיפל ואנתרופולוג’י. בנוסף יימכרו באתר פריטים של המותג הפרטי טרמינל X וכן מותגים בינלאומיים שהקבוצה אינה מוכרת בחנויות פיזיות כגון ויקטוריה סיקרט’ס, דאבל איג'נט ומשקפיים של לוקסאוטיקה. פוקס גם נמצאת בשלבי חתימה על הסכם עם בננה ריפבליק.

 

 

טרמינל X. העסקה משקפת לאתר שווי של 200 מיליון שקל טרמינל X. העסקה משקפת לאתר שווי של 200 מיליון שקל

 

מה רשת מחפשת במיזם אופנה מקוון?

רגע לפני פיצול ערוץ 2 והמעבר של רשת לשבעה ימי שידור בשבוע, ההשקעה במיזם של פוקס מעניקה לזכיינית אוויר לנשימה בדמות מנוע צמיחה חדש. רכישת פורמטים חדשים לקראת הפיצול הובילו את רשת לתור אחר משקיעים שיזרימו כסף לחברה. בין היתר היא מוכרת זמני אוויר למפרסמים עבור השנה הבאה תמורת הנחה.

 

מה פוקס מרוויחה מהשותפות עם רשת?

כחלק מההקמה של פלטפורמה וירטואלית, אחרי הקמת האתר עצמו וההשקעה בטכנולוגיה, ההוצאה המסיבית ביותר עבור חברה היא הפרסום. עם שותף מתחום המדיה, פוקס מקטינה את הסיכון בצורך בהשקעה בפרסום, מכיוון שהיא מקבלת היקפי פרסום מסיביים כתשלום עבור המניות שהיא הקצתה לרשת. קניונים וירטואלים כיום מנסים לחבור לח וגם לחברות מדיה.

 

בעלי ומנכ”ל פוקס הראל ויזל ומנכ”ל רשת אבי צבי. עסקה שמיטיבה עם שני הצדדים בעלי ומנכ”ל פוקס הראל ויזל ומנכ”ל רשת אבי צבי. עסקה שמיטיבה עם שני הצדדים צילום: עמית שעל, ינאי יחיאל

 

 

האם מדובר בהסכם בעייתי מבחינת הרגולטור?

ההסכם בין הצדדים עוד טעון באישור הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, המפקחת על רשת. ברשות השנייה מעריכים כי על פניו לא נראה שמדובר בעסקה בעייתית, שכן מדובר בעסקה שגרתית למדי עם מפרסם, אולם היא תצטרך להיבחן ולקבל את אישורם בתוך 90 יום.

 

מאיפה יגיעו המשלוחים שיוזמנו באתר החדש?

המחסנים הלוגיסטיים הקבועים של פוקס ממוקמים באיירפורט סיטי ובמודיעין, אך עבור טרמינל X ייעדה הקבוצה מרלו”ג באשדוד. כיום נמצאת פוקס בפיילוט עם המרלו”ג, שיספק לה שירותים במיקור חוץ.

 

כמה יעלה המשלוח ותוך כמה זמן הוא יגיע ללקוח?

המשלוח יגיע לבית הלקוח בתוך 24 שעות, ויהיה בחינם לפחות עד סוף 2018. טרם ידוע עם איזו חברת שילוח תעבוד פוקס, אך בשלב זה לא תעבוד עם הדואר. 

 

בדרך לקניון וירטואלי מתחרה

ביג מקימה מרכזי איסוף

 

לקראת סוף 2017, מעט אחרי שטרמינל X יעלה לאוויר, צפויה קבוצת הנדל"ן ביג להשיק את הפלטפורמה המקוונת שלה ביג פלוס. ביג מקימה בימים אלה מתחמי איסוף, וצפויה להקים 30 מתחמים ברחבי הארץ. ל"כלכליסט" נודע כי אלה ישרתו לא רק את הפלטפורמה של הקבוצה, אלא גם חברות, ובהן DHL, שמספקות שירותי שילוח לאתרים מתחרים כגון עלי אקספרס ונקסט. כך מנצלת ביג את המתחמים על מנת למשוך לקניונים שלה לקוחות חדשים, שרכשו באתרים זרים והגיעו לאסוף מהם.

 

ביג פלוס ביג פלוס

 

 

מרבית מתחמי האיסוף של הקבוצה ימוקמו צמוד למרכזי הקניות שלה, והראשון שבהם כבר הוקם סמוך לביג פאשן אשדוד. מדובר במתחמי איסוף דיגיטליים בטכנולוגיה מתקדמת, שיכללו לוקרים, מקומות ישיבה ושירותים נוספים. חלק קטן מהמתחמים ימוקמו בערים שבהן אין לקבוצת ביג קניונים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x