אוגוסט יקר: עלייה של 3.6% במכירות שוק המזון באוגוסט
העלייה במכירות מוסברת בהתייקרויות שמבצעות רשתות השיווק, מתחילת השנה צמחו מכירות המזון ב־2.2% ומחירי מוצרי המזון עלו ב־0.6%
מגמת עליית המחירים בשוק המזון ומוצרי הצריכה נמשכת.
- בהיעדר פיקוח מחירים: שוק תחליפי החלב נושא עיניים לשופרסל ולסופר-פארם
- סין: מדדי המחירים לצרכן וליצרן רשמו עליות באוגוסט
- משרדי האוצר והכלכלה: לא יוטל פיקוח מחירים על תחליפי חלב
בחודש אוגוסט עלו מכירות שוק מוצרי הצריכה ב־3.7% והסתכמו ב־3.6 מיליארד שקל לפי נתוני חברת המחקר סטורנקסט. מדובר בהמשך המגמה שהחלה השנה לאחר שלוש שנים של ירידה במכירות.
העלייה במכירות מוסברת בהתייקרויות שמבצעות רשתות השיווק, מקרים נקודתיים של התייקרות חומרי גלם כמו בטונה ובשמני מאכל, כמו גם שינוי בתמהיל סל המוצרים שקונים הצרכנים. מכירות שוק המזון צמחו אף הן באוגוסט ב־3.6% והסתכמו ב־3.12 מיליארד שקל. מתחילת השנה צמחו מכירות המזון ב־2.2% ומחירי מוצרי המזון עלו ב־0.6%.
בין הקטגוריות שבהן ניכרת העלייה במכירות בולטת קטגוריית הנקניקים שזינקה ב־7.5% באוגוסט. צמיחה של 5.9% במכירות נרשמה בקטגוריית המוצרים לבישול ביתי, ככל הנראה על רקע סיום הקייטנות והמסגרות שבהן בילו וסעדו הילדים בחודשי הקיץ.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", תנובה נחלשה והחזיקה באוגוסט נתח שוק של 15.8% מהמכירות לעומת 16.2% באוגוסט אשתקד. שטראוס עלתה לנתח שוק של 11.6% לעומת 11.4% אשתקד. אסם המשיכה במגמת ההתכווצות הנמשכת מהשנה שעברה ונתח השוק שלה באוגוסט הסתכם ב־10.2% לעומת 10.6%. מכירות חברת נטו ירדו קלות ל־3.8% לעומת 3.9%, זאת למרות הפסקת המכירות ליינות ביתן.