שר התקשורת בוחן: ערוצי הספורט יוכלו לשדר פרסומות
איוב קרא מבקש להוזיל את ערוצי הספורט בטלוויזיה; במקביל נבחנת אפשרות להגדלת תקציב הספורט של תאגיד השידור
שר התקשורת איוב קרא הורה לדרג המקצועי במשרדו למצוא פתרון מערכתי כולל בנושא מחירי ערוצי הספורט בטלוויזיה, בעיקר בנוגע למשחקים המרכזיים.
- איוב קרא: נפעל להוזלה נוספת במחירי הסלולריים
- מינוי קרא לשר התקשורת: מהם האתגרים המרכזיים שבפניו?
- חוק שידורי הספורט לא יחול על הסכמים קיימים
משרד התקשורת מנסה לקדם, ללא הצלחה, את החוק שיבטל את הבלעדיות בשידורי ספורט (must sell), בשל התנגדויות של הח"כים מיקי זוהר ודוד ביטן בוועדת הכלכלה.
במקביל מקדם קרא שני מהלכים. המהלך הראשון, בשיתוף המועצה לשידורי כבלים ולוויין, הוא לבחון אפשרות שלפיה ערוצי הספורט ישדרו פרסומות. נכון להיום הערוצים רשאים לשדר "חסויות", אך ברור כי מדובר באותה מטרה. המהלך נועד לייצר הכנסות נוספות לערוצי הספורט - תוך יצירת מנגנון שיוזיל את חבילות הספורט לצרכנים. מי שצפויים להתנגד למהלך כזה הם הערוצים המסחריים (2 ו-10) העשויים להתמודד עם גידול בהיצע הפרסום בטלוויזיה, דבר שייאלץ אותם להוריד מחירים. עם זאת יש הטוענים כי פרסום במשחקי ספורט ממוקד יותר ואינו צפוי לפגוע באופן מהותי בהיקף הפרסום של הערוצים המסחריים שפונים לקהלים ואוכלוסיות מגוונות יותר.
מהלך נוסף שמקדם קרא הוא הגדלת תקציב הספורט של תאגיד השידור, כדי שהמשחקים המרכזיים ישודרו בערוצים הפתוחים. תקציב הספורט הנוכחי של התאגיד עומד על כ-14 מיליון שקל בלבד, לעומת כ-100 מיליון שקל בשנים הקודמות ברשות השידור. מהלך מסוג זה דרוש שינוי חקיקה ולכך הוא תלוי בשר האוצר משה כחלון.