הרגולטור חם על המבצעים של HOT
מועצת הכבלים והלוויין דורשת הסבר למבצעי החברה שהוצעו לתקופה של יותר מ־4 חודשים. המועצה יכולה לדרוש שהמחיר יהפוך לקבוע
התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה נותנת את אותותיה במבצעים אגרסיביים של החברות. המועצה לשידורי כבלים ולוויין מצאה בבדיקה החודשית של יולי כי HOT הציעה ללקוחותיה 191 מבצעים שונים שהיו בתוקף לתקופה של יותר מ־4 חודשים. המועצה ביקשה את תגובת HOT, ולפי הערותיה תחליט אם לפעול. על פי הרישיון של HOT, המועצה רשאית לדרוש כי מבצעים והנחות שהוצעו למשך תקופה של למעלה מארבעה חודשים יהפכו להיות מחירי המחירון הקבועים של חברת הכבלים.
תקנה זו התקבלה לפני כשנה וחצי, לאחר שבמועצה החלו לחשוש כי מדיניות התמחור והמבצעים של HOT ו־yes גורמת לאפליה בין לקוחות, מטעה ופוגעת בתחרות. בבדיקה שעשתה המועצה בזמנו נמצא כי חברות הכבלים והלוויין מציעות מאות מסלולי מבצעים במחירים שונים ולתקופות שונות למוצרים זהים עבור כל לקוח בנפרד בהתאם לכוח המיקוח שלו. עוד נמצא כי לקוחות בעלי כוח מיקוח חלש כמו מבוגרים ובעלי קשיים בשפה העברית משלמים יותר מלקוחות אחרים.
בעקבות זאת ערכה המועצה שימוע לחברות, ולאחר מכן חייבה אותן לפרסם מחירון באתרי האינטרנט שלהן ובערוצי המידע הנוספים ולעדכן אותם באופן שוטף. בנוסף לכך משך המבצעים הוגבלו לתקופה של 4–18 חודשים, כלומר הלקוח ישלם מחיר מבצע במשך שנה וחצי לכל היותר.
כמו כן נקבע כי אם החברות יציעו לציבור מבצע מסוים לתקופה של יותר מארבעה חודשים, תוכל המועצה לקבוע כי מחיר המוצר שהוצע במסלול המבצע או ההנחה יהפכו לתעריף קבוע במחירון של החברה. כלומר במקרה זה, יכולה HOT למצוא את עצמה נאלצת להפוך את מחירי המבצעים למחירים הקבועים.