שירות חדש באמזון: תאפשר למזמינים למדוד את הבגדים לפני הקנייה
הלקוחות יוכלו להזמין 3 פריטי לבוש לפחות מבין מיליון הבגדים המוצעים באתר כדי למדוד קודם בבית. הבגדים ישלחו אליהם ואז יעמדו בפניהם 7 ימים, שבהם יוכלו למדוד אותם ולהחליט מה לשמור לעצמם
הלקוחות יוכלו להזמין 3 פריטי לבוש לפחות מבין מיליון בגדים המוצעים באתר כדי למדוד קודם בבית. הבגדים ישלחו אליהם ואז יעמדו בפניהם 7 ימים, שבהם יוכלו למדוד אותם ולהחליט מה לשמור לעצמם. הם נדרשים לשלם רק עבור הפריטים שירצו.
השירות מבוסס כך שככל שקונים יותר מרוויחים גם יותר: אם הלקוחות בוחרים לקנות 3 או 4 פריטים מהחבילה הנשלחת אליהם, הם יזכו ל-10% הנחה במחיר הסופי. אם ירצו 5 פריטים ויותר שיעור ההנחה עולה ל-20%. על מנת להחזיר את הפריטים הלא רצויים, מספיק לשים אותם בחזרה בחבילה ממנה הגיעו.
השירות החדש, שנמצא עדיין בשלבי ניסוי, יוענק בחינם למנוי אמזון פריים, שגם לא יצטרכו לשלם על המשלוח. עם זאת, בשלב זה עוד לא ברור מתי השירות יושק באופן רשמי, אך הלקוחות המתעניינים מוזמנים להירשם כבר עתה לקבלת תזכורת במועד הנכון.
על אף החדשנות שהיא לרוב מגלה, השירות הזה דווקא אינו המצאה חדשה של אמזון. מספר מותגי אופנה, ביניהם וורבי פרקר (Warby Parker) ובירצ'בוקס (Birchbox), כבר מאפשרים ללקוחות למדוד את הבגדים לפני הרכישה המקוונת.
בכל מקרה שירות החדש צפוי לבסס אף יותר את הדומיננטיות של אמזון בתעשיית הקמעונאות. בסוף השבוע האחרון הכריזה החברה על רכישת רשת המרכולים הול פודס עבור 13.7 מיליארד דולר. מהלך שאמור להוביל לירידת מחירים ברשת ולהגביר את התחרות מול וולמארט.