$
פרסום ושיווק

קמפיין של רנו טווינגו מכעיס את ארגוני הנשים בצרפת

בפרסומת שעלתה בצרפת לא מופיעה הטווינגו עצמה, אלא שורה של בקבוקי לק, אשר מסוגלים, לשון הפרסומת, גם לתקן פגמים בצבע. על פי הפרסום "הטווינגו היא החבילה האידיאלית לנשים, המודעות לאופנה ולמראה"

תומר הדר 09:0021.06.17

קמפיין שהעלתה חברת רנו לאחרונה בצרפת הצליח לעורר את זעמם של ארגונים פמיניסטיים במדינה. בפרסומת שעלתה בצרפת לרנו טווינגו, מכונית מיני־עירונית של רנו שמשווקת גם בישראל, לא מופיעה הטווינגו עצמה, אלא שורה של בקבוקי לק, אשר מסוגלים, לשון הפרסומת, גם לתקן פגמים בצבע. על פי הפרסום הרשמי של רנו, הטווינגו "היא החבילה האידיאלית לנשים אקטיביות שצריכות להתנייד בעיר אך גם מודעות לאופנה ולמראה".

 

בנוסף טוענת הודעתה של רנו כי הלק, שמיוצר בשיתוף עם De Blangy הצרפתית, "משמש גם כפתרון שימושי לתיקון גוף הרכב באיבחת מברשת אחת". אלא שהקמפיין של רנו לא ממש התקבל בהבנה, בטח שלא על ידי ארגונים פמיניסטיים. לדברי מארי נואל באס, העומדת בראש הארגון הפמיניסטי Chiennes de Garde, "הקמפיין מתייג נשים כמעוניינות רק ביופי ונטולות יכולת לנהוג. סקסיזם מקומם כזה מהווה יסוד לפרסומות המגבילות נשים". רנו הגיבה לדברים וציינה כי "הרכב מיועד לנשים אורבניות הנהנות מעיצוב אישי של מכוניותיהן". בנוסף ציין דובר רנו כי בפרסומי החברה כלל לא מופיעות נשים שאינן יודעות כיצד לחנות כראוי. רנו הוסיפה בתגובה לעיתון הצרפתי "20 MINUTES" כי הלק "אינו מיועד לשימוש אקסקלוסיבי של נשים. המטרה היא להקל על חיי לקוחותינו, נשים או גברים".

 

רנו טווינגו רנו טווינגו צילום: נמרוד גליקמן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x