HOT בוחנת מחדש את מיזם הטלוויזיה עם רמי לוי
לוי חבר ל־HOT במטרה להשיק שירות טלוויזיה עם ערוצי ברודקאסט וספריית VOD, אך הערוצים מערימים קשיים וחברת הכבלים שוקלת שוב את דרכה במיזם
מוצר הטלוויזיה של רמי לוי בבעיה: בשל קשיים מול הערוצים המסחריים, השירות החדש יבוסס בעיקר על תוכני ה־VOD של HOT. במקביל, גם ב־HOT שוקלים בשנית את ההתקשרות עם לוי, שכן בחברה לא בטוחים שזהו הצעד הנכון כרגע לאור התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה. בשבוע שעבר פורסם כי בין הצדדים מתנהל משא ומתן מתקדם על מנת להשיק מוצר טלוויזיה משותף, אולם החתימה על ההסכם מתעכבת משום שזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, וערוץ 10 טרם הגיעו להסדר עבור המחיר לזכויות שידור הערוצים.
- אחרי הסופר והסלולר: רמי לוי מנהל מגעים עם HOT להשקת מוצר טלוויזיה
- רמי לוי סוגר רבעון עם עלייה של 19% בשורת הרווח - 25 מיליון שקל
הכוונה הראשונית של רמי לוי תקשורת הייתה להציע חבילת ערוצים ליניאריים מצומצמת המבוססת על ערוצי עידן פלוס בתוספת ספריית VOD חלקית המבוססת על הפקות מקור ורכש של HOT, כשעלות המוצר יעמוד על עשרות שקלים. גורמים בשוק התקשורת טוענים כי בעקבות הפרסומים בשבוע שעבר על המגעים בין רמי לוי ל־HOT החליטו הזכייניות לעכב את החתימה על החוזים לאחר שגילו כי מי שעומד מאחורי רמי לוי בסופו של דבר היא חברת HOT.
אם HOT תחליט להמשיך בשיתוף הפעולה, המותג החדש של רמי לוי צפוי להיות משודר על גבי התשתית והממירים שלה, אך במיתוג שונה. על פי חוק, HOT ו־yes אינן משלמות לערוצים 2 ו־10, זאת בשונה מסלקום tv וסמארט (מבית טריפל סי) שמשדרות על גבי האינטרנט ולכן מחויבות להגיע להסכם עם הערוצים לגבי גובה התשלום עבור זכויות השידור. מאחר שרמי לוי תקשורת אינה חברת כבלים או לוויין היא מחויבת להגיע להסכמים מול הערוצים, אולם כאמור המשא ומתן בין הצדדים נתקל בקשיים.
כתוצאה מכך לוי נותר עם מוצר טלוויזיה שיתבסס בשלב הראשוני רק על תוכני HOT, בדומה למותג הלואו קוסט שהשיקה חברת הכבלים לפני כחודשיים, נקסט, שמיועד למכשירים ניידים. נקסט הוא מותג שפונה לצעירים, סטודנטים ולקוחות ללא טלוויזיה ומציע שתי חבילות תוכן - מקומי וזר - בעלות של 49 שקל לחודש, או חבילה משולבת בעלות של 69 שקל לחודש. עם זאת החבילות לא מציעות את התוכן האטרקטיבי ביותר והיום ניתן למצוא סדרות, בעיקר כאלה ששידורן טרם הסתיים, רק בממירים של HOT.
המהלכים האחרונים של חברת הכבלים - השקת המותג נקסט והחבירה לרמי לוי - עשויים להצביע על שינוי כיוון לאור התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה. בשבוע הבא צפויה פרטנר להשיק את מיזם הטלוויזיה שלה שיכלול כ־30 ערוצים ליניאריים וספריית VOD של נטפליקס, שלפי הערכות יתומחר ב־89 שקל לחודש. עוד לפני פרטנר, HOT מאבדת לקוחות זה חמישה רבעונים רצופים, חלקם לשחקנית החדשה בשוק סלקום tv שמציעה מודל צר וזול יותר וגם חצתה את סף 120 אלף הלקוחות. ב־HOT מבינים שכדי לשרוד את התחרות הגוברת הם זקוקים למותגי לואו קוסט, שיעזרו לבלום את הנטישה.