למה לא נראה את מרמלדה קונה את קסטרו
אתרי הסחר הישראליים רחוקים ממה שקורה בעולם, ואין להם את היכולת הכלכלית והתפעולית להשתלט על קמעונאיות מקומיות, כמו שעושה אמזון בעולם
והיה גם חלוץ בתחומו, אתר הסופרמרקטים המקוון, סיטון, שלא הצליח ונסגר. למרות שגופים כמו חברת ההפצה דיפלומט וקבוצת אקזיט השקיעו בו ורכשו מניות במיזם שביקש למכור מוצרי מזון יבשים ב"מחירים סיטונאיים", הוא נסגר. הכישלון של סיטון מעיד על כך שהאונליין דורש יכולות לוגיסטיות עצומות, שנדרשת להן השקעה כספית גדולה.
גם
האונליין הופך לשוק של שחקנים מאוד גדולים. כך שופרסל מפעילה פלטפורמה אינטרנטית מצליחה במקום שסיטון נכשל. הוכחה לכך שהאונליין הוא שוק של גדולים היא רכישתה של קבוצת עזריאלי את אתר המכירות ביי2 שנקרא כיום עזריאלי.קום, ב־75 מיליון שקל. קבוצת פוקס שנחשבת לקמעונאית האופנה הגדולה בישראל, מקימה קניון וירטואלי משלה.
אבל אתרי הסחר הישראליים רחוקים ממה שקורה בעולם, ואין להם את היכולת הכלכלית והתפעולית להשתלט על קמעונאיות מקומיות, כמו שעושה אמזון בעולם. כך למשל התסריט שבו מתחם הקניות האינטרנטי מרמלדה קונה את קסטרו הוא בדיוני לחלוטין בישראל.