פרשנות
הקניונים לא צפויים להשתנות מהותית
ההחלטה של מיכל הלפרין לאפשר לסופר־פארם להחזיק בבלעדיות בקניונים לשלוש שנים אולי מעוררת תמיהה, אלא שמסתבר שלא מדובר בסעיף יוצא דופן בתחום הפארמים
החלטה זו היא שעמדה לנגד עיניה של מיכל הלפרין שביקשה כעת ליצור אחידות בשוק הפארמים. כיום הסדרי בלעדיות מאפיינים בעיקר את סופר־פארם שנחשבת לחנות עוגן בקניונים. כך או כך, מאזן הכוחות לטובתה של סופר־פארם בקניונים לא צפוי להשתנות בזמן הקרוב. הקניונים לא ימהרו להכניס את ניו־פארם ולא ישנו את התמהיל, מסיבה אחת — הצרכן מצביע ברגליים, ונכון להיום הוא נוהר לסופר־פארם. זו מספקת חווית קנייה ויש לה יתרון גדול בכך שהיא פועלת בשבת. גם בקניונים שסגורים בשבת מפעילה סופר־פארם תורנות בית מרקחת.
לשופרסל, אם תתמזג עם ניו־פארם, יש את היכולת הפיננסית להגביר את כוחה של רשת הפארם בקניונים, אך ספק אם מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן ירצה להפעיל את ניו־פארם בשבת. לצד כל זאת, יתרונה של סופר־פארם לא צפוי להימחק במהרה, עם או ללא בלעדיות בקניונים.