$
פרסום ושיווק

שר הכלכלה: "סל המוצרים הישראלי גבוה בכ-19% בהשוואה ל-OECD"

משרד הכלכלה הציג במסיבת עיתונאים את פערי מחירי הטואלטיקה בין ישראל למדינות אחרות. לדוגמה, בקטגוריית משחות השיניים ישראל יקרה בממוצע ב-33%. במותגים מסוימים הפער מגיע ל-91%

אורנה יפת 13:4807.06.17

"סל המוצרים הישראלי גבוה בכ-19% בהשוואה למדינות ה-OECD, זאת כאשר 50% מאזרחי ישראל מרוויחים מתחת ל-7,000 שקל בחודש. משרד הכלכלה יקדם מהלכים להורדת יוקר המחיה, מי שיוצא לעבוד, מטרתנו שיתפרנס בכבוד", כך אמר היום (ד'), בצהריים שר הכלכלה אלי כהן במסיבת עיתונאים בה הציג את פערי מחירי הטואלטיקה בין ישראל למדינות זרות.

 

 


 

במסיבת העיתונאים הוצגו עבודת משרד הכלכלה המצביעה על פערי מחירים משמעותיים במוצרים מיובאים בין ישראל למדינות שונות בעולם, ואת סל הפעולות שבכוונתם לנקוט.

 

מסיבת העיתונאים היום מסיבת העיתונאים היום צילום: אוראל כהן

 

לדברי השר כהן, "על פי נתוני משרד הכלכלה סל המוצרים המיובאים גבוה ב 48% בהשוואה למדינות הנבחרות. זה פער שאנחנו לא מתכוונים להשלים איתו. נקטנו בשמרנות ואם לא היינו עושים כך הפערים היו בין 10 ל-16% יותר גבוהים, כלומר מעבר ל-60%. נפעל שהצרכן הישראלי יפסיק להיות פראייר. לא ניתן כאן שיגזרו קופון על חשבון הצרכן הישראלי. יש יבואנים שמנצלים בלעדיות ונמנצלים את העובדה שישראל היא כלכלת אי. אני הגעתי מהמגזר העסקי אבל אני מאמין בסחר הוגן ובמחיר ראוי ולא ברווחים חזיריים".

 

משחת שיניים קולגייט (ארכיון) משחת שיניים קולגייט (ארכיון) צילום: בלומברג

 

הסקירה מבוססת על דוח נתוני נילסן הכולל את המחיר הממוצע בשנת 2016 של קטגוריות, מותגים ומוצרים ספציפיים ב-13 מדינות: ארה"ב, גרמניה, הולנד, דנמרק, פורטוגל, צרפת, יוון, בריטניה, ניו-זילנד, רומניה, צ'כיה, בולגריה וישראל.

 

השר אלי כהן. "הגעתי מהמגזר העסקי אבל אני מאמין בסחר הוגן ובמחיר ראוי ולא ברווחים חזיריים" השר אלי כהן. "הגעתי מהמגזר העסקי אבל אני מאמין בסחר הוגן ובמחיר ראוי ולא ברווחים חזיריים" צילום: עמית שעל

 

  • בקטגוריית משחות השיניים ישראל יקרה בממוצע ב-33%. במותגים מסוימים הפער מגיע גם ל-91%.

 

  • בקטגוריית דאודורנט נשים ישראל יקרה בממוצע ב-42%, כאשר במותגים מסוימים הפער אף מגיע ל78%.

 

  • בקטגוריית דאודורנט גברים ישראל יקרה בממוצע ב-30%, ובמותגים מסוימים הפער מגיע גם ל-69%.

 

  • סכיני הגילוח GILLETTE יקרים ביראל בממוצע ב-13% ובמותגים מסוימים הפער מגיע גם ל-30%.

 

הצעדים שינקטו כדי לטפל ביוקר המחיה:

 

  • תקנות שקיפות מחירים – הקמונאים יחויבו להציג השוואה בינלאומית ברשתות של מוצרים שנמצא שפער המחירים בהם גבוה בהשוואה לחו"ל.

 

  • פרסום מחירים ותמיכה באפליקציות להשוואת מחירים - החל מחודש יולי הקרוב רשתות הפארמים יכנסו לחובת דיווח פרסום מחירים ונפעל לסייע לתמוך באפליקציות ידידותיות להשוואת מחירים.

 

קידום תקנות תמרוקים (משרד הבריאות) - מעבר להצהרות לטובת ייבוא מקביל לרבות מעבר להצהרת יבואן.

 

  • הגבלת כוחם של יבואנים גדולים - קידום חקיקה על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים.

הממונה על הגבלים תבחן הסדרי בלעדיות של רשתות קמעונאיות בקניונים והמועצה לצרכנות תקדם פעילויות לצרכנות נבונה.

 

במסיבת העיתונאים השתתפו גם מנכ"ל משרד הכלכלה שי רינסקי, הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין, מנהל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מיכאל אטלן, מנכ"ל המועצה לצרכנות ג'וש גולדשמיד וסמנכ"לית האסטרטגיה במשרד מיכל פינק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x