$
ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
באנר ועידת ניו יורק דף כתבה

ועידת ניו יורק

ניו יורק בידינו: ארבע טכנולוגיות ישראליות במכונית אחת

הנהג של Via בניו יורק מנווט עם ווייז, ועושה שימוש במערכת בטיחות של מובילאיי ובאפליקציית המצלמה של Nexar; למרות זאת, מבחינת הנהגים, "הכיבוש הישראלי" של העיר הגדולה נותר שקוף

עומר כביר, ניו יורק 08:4721.05.17

בניו יורק, מי שבאמת מבין עניין נוסע ב-Via. מוניות צהובות הן לתיירים, הסאבוויי חמה, מעיקה ודחוסה, אובר וליפט הן כבר מזמן לא זה. הרכבים של החברה נמצאים בכל פינה בעיר, תמיד במרחק של בין שתיים לחמש דקות מהמשתמש. יקר קצת יותר מסאבוויי, נוח כמעט כמו מונית, מפואר ויוקרתי הרבה יותר מאובר X, שירות המוניות השיתופי של הסטארט-אפ הישראלי הוא לא רק אמצעי להגיע ממקום למקום, אלא גם דרך להכיר אנשים חדשים, שנוסעים אתך בדרך ליעד.

 

נדמה שכל מי שעובד עם Via מאוהב בשירות, נוסעים ונהגים כאחד. בעיקר הנהגים, שמספרים על תנאים משופרים לעומת שירותים דוגמת אובר. "אני מקבל כסף לפי שעה, גם אם אין לי נוסעים, גם אם אני עומד במקום, כל עוד אני מחובר לאפליקציה וממלא אחר ההוראות שלה", אומר לי הנהג שאסף אותנו בשדה התעופה, אחרי שסיפרנו לו שהגענו לוועידה שבה ניפגש גם עם מייסד Via, דניאל רמות. "אתה חייב לשאול אותו איך הם מרוויחים כסף. אני מקבל תשלום כל כך טוב והנוסעים משלמים כל כך מעט, אני לא מבין איך הם עושים כסף".

 

אגב, שאלתי ורמות השיב: "כל עוד יש לנו מספיק נוסעים אנחנו רושמים רווחים. הנהגים מעריכים יתר על המידה כמה הם מרוויחים, וזה עובד נהדר בשבילנו. הם גם לא שמים לב כמה מושבים אנחנו מצליחים למלא".

 

דניאל רמות דניאל רמות צילום: נדב נויהוז

 

הדומיננטיות של Via, כחברה ישראלית, ברחובות ניו יורק היא לא אנומליה. בנסיעה אחרת שאלתי את הנהג אם הוא עובד עם אפליקציות הזמנת נסיעות אחרות. "אני עושה שימוש קבוע בארבע אפליקציות", הוא סיפר. "Gett, Via ג'ונו ואובר". רוב של 75% ליישומים ישראלים. בנסיעה אחרת הבחנו שהנהג של Via מנווט עם ווייז, ועושה שימוש במערכת בטיחות של מובילאיי ובאפליקציית המצלמה של Nexar. לפחות ארבע טכנולוגיות ישראליות, במכונית אחת.

 

מי שפוקח עין, רואה שטכנולוגיות ישראליות שולטות ברחובות ניו יורק, מעצבות את פני התחבורה העירונית ובעיקר את פני התחבורה הציבורית. Via נחשבת לסיפור הצלחה כזה גדול, עד שיריבות חזקות הרבה יותר ניסו לחקות אותה עם שירותים דומים (ובינתיים פחות מוצלחים, בעיקר בכל מה שקשור להעתקת אלגוריתם תכנון הנסיעה המוצלח של Via).

 

Via Via צילום: Via

 

ומה שיפה הוא שהכיבוש הישראלי של כבישי ניו יורק הוא שקוף לחלוטין. אף אחד מהנהגים שדברנו אתם לא ידע ש-Via או הטכנולוגיות האחרות שבהן הם עושים שימוש יום-יומי מפותחת בישראל או בחברות בבעלות ישראלים ובמימון ישראלי. הכיבוש הזה לא בוצע הודות למוניטין כלשהו, אלא בזכות חדשנות טכנולוגיות ועסקית, ומהלכים שיווקיים מוצלחים (בימים אלו, פרסומות ל-Via מופיעות על כל אוטובוס שני במנהטן).

 

חברות ישראליות הופכות למנוע לחלקים ניכרים במערכת התחבורה הציבורית של מנהטן, והשפעתן לא נעצרת שם. הכניסה של חברות ישראליות לפעילות בניו יורק נמצאת בתנופה משמעותית, ובעיר מתפתח אקוסיסטם ישראלי חזק של יזמים, משקיעים ושותפים שונים. טיסה ישירה באורך סביר מישראל, מרחק קצר מעמק הסיליקון ותשתיות מקומיות חזקות הפכו את ניו יורק למטה האידאלי עבור סטארט־אפים ישראליים, שרוצים לפרוץ בגדול לבמה הבינלאומית.

 

 

הדבר לא מעיד בהכרח על התנתקות מהשורשים המקומיים: רבות מהחברות הישראליות שפועלות בניו יורק שומרות על מרכזי מו"פ בארץ המוצא ומסתמכות על קרנות VC ישראליות, אבל המעבר לניו יורק ממצב אותן בעמדה זינוק משמעותית, כזו שאפשרה להן לכבוש את רחובות העיר, והכיבוש לא ייעצר ברחוב. אם זה תלוי ביזמים, סצנת ההייטק בניו יורק תהיה יותר ישראלית מניו יורקית, ולפני שהם ירגישו, Silicon Alley, סמטת הסיליקון, תהפוך לסניף של סיליקון ואדי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x