הייניקן משיקה בירה בלי אלכוהול
יצרנית הבירה ההולנדית השיקה בירה נטולת אלכוהול במטרה להוביל את הקטגוריה שמכירותיה צומחות ב־5% בשנה
שוק הבירות עם 0% אלכוהול צמח באירופה בשיעור של 5% בשנים 2015-2010, לפי נתונים של חברת המחקר קנדין. לעומת זאת, שוק הבירה בכללותו התכווץ.
אנהאוזר בוש InBev, היריבה של הייניקן, מתכננת להפוך כ־20% מהבירות שלה לבעלות שיעורי אלכוהול נמוכים עד לא קיימים עד 2025. בירות נטולות אלכוהול מעניקות ליצרניות גם שולי רווח גבוהים יותר, בשל מסים נמוכים יותר, וגם יאפשרו להן להתחרות בשוק המשקאות הקלים עם אופציה הנחשבת טבעית ובריאה יותר.
ל"כלכליסט" נודע כי בישראל צפויים להשיק את בירת הייניקן ללא אלכוהול לקראת חודשי הקיץ. הערכות הן כי אף שטמפו מייצרת את בירת הייניקן בישראל, את המוצר החדש תייבא החברה בשלב הראשון מחו"ל, ובהמשך תיבחן האפשרות לייצרו בארץ.