ירידה של 8.6% בפדיונות הקניונים בפסח
ובפאוור סנטרס ומרכזי קניות פתוחים חלה ירידה של 9% בהשוואה לפסח שעבר. גם בימים שלפני החג היו פדיונות חלשים
סיכום מכירות טרום פסח, פסח וחול המועד, מעיד על פדיונות חלשים במיוחד בקניונים ובמרכזי הקניות.
על פי נתוני מערכת ריס, הבודקת מכירות של רשתות ברובן מתחום האופנה, בפסח השנה נרשמה ירידה של 8.6% בפדיונות הקניונים לעומת פסח אשתקד ובפאוור סנטרס ומרכזי קניות פתוחים חלה ירידה של 9% ביחס לפסח שעבר.
הבדיקה נעשתה על התאריכים 15-4 באפריל 2017 לעומת 27-14 באפריל 2016. בשתי התקופות נכללו שתי שבתות, אולם בשנת 2016 החג חפף לשבת. בממוצע ארצי נרשמה בימי החג ובחול המועד פסח ירידה של 7.6% בפדיונות.
גם בחינת המכירות בימים שלפני החג מעידה כאמור על מכירות חלשות ביחס לשנה שעברה. בשמונת ימי המכירה שקדמו לערב פסח השנה מול שמונת הימים שקדמו לפסח אשתקד (בשתי התקופות נכללה שבת אחת), נרשמה ירידה ממוצעת של 2.6% במכירות הכלל ארציות. הפאוור סנטרס רשמו ירידה של 4.3% במכירות לפני החג והקניונים רשמו ירידה של 2.8%.
הבוקר פורסם ב"כלכליסט" כי גובה הקנייה הממוצע באשראי בחול המועד פסח היה הנמוך ביותר מזה 14 שנים: 280 שקל.