$
פרסום ושיווק

H&M תלביש לקוחות לפי המידע של גוגל

אפליקציה חדשה תעצב שמלות לפי ההרגלים החברתיים של המשתמשת

רפאל קאהאן 08:2408.02.17

פרטיות הפכה לסוג של מילת באזז לאחרונה, אבל עבור גוגל היא כלי שיווקי אדיר וכעת היא מנסה להשמיש אותו לתחום שעל פניו לא קשור לחלוטין אליו: אופנה. ענקית האינטרנט הודיעה שהיא החלה לשתף פעולה עם בית האופנה הדיגיטלי של H&M, איריבל, על מנת לסייע לו לעצב "שמלת דאטה". בדיווח מוסבר שהשמלה תעוצב על בסיס מידע אישי על הלובשת. הרעיון הוא לפתח אפליקציה שתבצע מעקב אחר ההתנהלות היומיומית של הלקוחה ותקליט מידע כמו מיקומים נפוצים, מזג אוויר וסוג האירועים שאליהם היא הולכת. לאחר מכן האפליקציה תשתמש במידע ותעצב שמלה ייחודית בהתאם לאורח החיים של המשתמשת.

 

האפליקציה של גוגל נתמכת בטכנולוגיה שלה גישה די מסיבית לסוגי מידע ברמת הזיהוי של אופי המעבר ממקום למקום, הליכה או נסיעה וזיהוי של התקני בלוטות' בחנויות ובתי עסק. אף שגוגל ידועה בליברליות יחסית בשימוש במידע על משתמשיה, מדובר בחציית קו מכיוון שהמידע שייאסף כולל בנייה של פרופיל שייתכן שאפילו קרובי משפחה לא מודעים לו. השמלה תעלה כ־99 דולר, ועוד לא ברור מה יעלה בגורל המידע שנאסף.

סניף של H&M סניף של H&M צילום: בלומברג

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x