$
פרסום ושיווק

2016: המזגנים הציתו את פרסום מוצרי החשמל

מנתוני יפעת עולה כי אף שרשתות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה צמצמו את היקפי הפרסום ב־16%, ענף מוצרי החשמל דווקא רשם עלייה של 22%

אורנה יפת 08:0719.01.17

רשתות השיווק צמצמו ב־2016 את היקפי הפרסום שלהן ב־5% ועדיין הן ממשיכות להוביל את טבלת ההוצאה לפרסום בפער ניכר מיתר הקטגוריות, עם הוצאה כוללת של כ־295 מיליון שקל. כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום לסיכום 2016 בענף הפרסום. הקטנת היקפי הפרסום נובעת מהירידה בצריכה ומהתחזקות אפיקי המכירה באונליין. "אין ספק שהאתגר הגדול של רשתות השיווק יהיה לחנך את הדור המבוגר שמהגר אל העידן הדיגיטלי ולא נולד לתוכו", אומר מנכ"ל יפעת בקרת פרסום נתי יעקובי.

 

המפרסמת המובילה גם השנה בקטגוריית רשתות השיווק היא רשת סופר־פארם, שהשקיעה 105 מיליון שקל באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי פרסומות ולמבצעי Super Five ו־Happy Sale. תקציב הפרסום הכולל שלה ירד ב־5% בשנה החולפת ל־105 מיליון שקל. למקום השני הגיעה רשת המשביר לצרכן, שבשנה שעברה הגדילה את תקציב הפרסום ב־26% באמצעות משרד מקאן.

 

אחריה נמצאת קבוצת שופרסל, עם השקעה של 24.4 מיליון שקל בפרסום. הקבוצה מעסיקה שלושה משרדי פרסום: אדלר חומסקי, גיתם BBDO ובריקמן.

 

משקיעים יותר בפרסום מותגי מזגנים

 

במקום השני אחרי רשתות השיווק נמצא ענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, שמצביע על תופעה מעניינת. הקטגוריה צמצמה ב־16% את היקפי הפרסום ל־92.6 מיליון שקל, בעוד ההוצאה לפרסום של מוצרי החשמל עצמם נסקה למקום השני בדירוג עם הוצאה של 156 מיליון שקל, עלייה של 22%. הסיבה לכך נעוצה בפרסום מסיבי של מזגנים ב־2016 וקפיצה מטאורית בהיקפי הפרסום של מותג המזגנים טורנדו, שבבעלות האחים רונן ועודד בזזי.

 

האחים הצליחו לחולל מהומה קטנה השנה בענף הפרסום, כשוויתרו על שירותי משרד באומן בר ריבנאי ועברו למקאן. ימים ספורים לאחר המהלך הם גייסו את הדוגמנית רותם סלע לקמפיין המזגנים. בדרך הם הזניקו את תקציב הפרסום של טורנדו ב־164%, שעמד בשנה שעברה על 25.6 מיליון שקל. באמצעות המהלך הזה הם משאירים את אלקטרה מוצרי צריכה במקום השני בדירוג בהיקפי הפרסום למזגנים מתוצרתה ואת תדיראן במקום השישי.

 

הבנקים מבקשים להגביר שימוש בדיגיטל

 

ברשימת המפרסמים המובילים, קבוצת בזק, הכוללת את בזק, חברת הלוויין yes, בזק בינלאומי ופלאפון דורגה שנייה אחרי סופר־פארם, והגדילה את תקציב הפרסום ב־6% בשנה החולפת ל־96.5 מיליון שקל. את המקום השלישי חולקות קבוצת שטראוס והחברה המרכזית למשקאות.

 

קטגוריית הבנקים ממשיכה גם השנה להגדיל את תקציבי הפרסום שלה ונכנסה לעשירייה הפותחת בקטגוריות הפרסום המובילות. הבנקים ממשיכים לשים דגש על הגברת השימוש בפלטפורמות הדיגיטל שלהם, על רקע המגמה הגוברת של סגירת סניפים והעברת השירותים הבנקאיים לדיגיטל. בנק הפועלים צמצם את תקציב הפרסום ב־29%, אך הוא עדיין מוביל את הפרסום בקטגוריה.

 

גם קטגוריית התקשורת הסלולרית, הכוללת בתוכה את הפעילות הפרסומית של מכשירי הסלולר והספקים הסלולריים, צמחה בכ־31% ועמדה על 97 מיליון שקל. את המקום הראשון תפסה סמסונג ישראל, במקום השני ממוקמת פלאפון ובמקום השלישי המותג פרטנר.

 

הגדלת תקציבי הפרסום של חלק מהחברות במשק, בהן קבוצת 365, בזק, בנק לאומי, תנובה ונספרסו, עזרה למשרד הפרסום מקאן לשמור על המקום הראשון בדירוג משרדי הפרסום. זאת ל אף שהיקף הפרסום הכולל של המשרד נותר ללא שינוי ביחס ל־2015, והסתכם ב־357 מיליון שקל. במקום השני נמצא המשרד אדלר חומסקי ורשבסקי עם עלייה של 7% בהיקף הפרסום ל־347 מיליון שקל, ואחריו דורג באומן בר ריבנאי שתקציבי הפרסום שלו לא השתנו ביחס ל־2015 ועמדו על 325 מיליון שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x