$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

"אושר עד" עצרה הזמנת סחורות מקבוצת אסם

הרשת הסירה כמעט לחלוטין את המוצרים של אסם ממדפיה לאחר שניסתה לשפר את תנאי הסחר ואסם סירבה. הסכסוך בין הצדדים נמשך כשבועיים

נורית קדוש 06:5517.01.17

הקמעונאים שרווחיותם נשחקת בשנים האחרונות פועלים לאלץ את הספקים לשאת בנטל. ל"כלכליסט" נודע כי רשת אושר עד עצרה כמעט לחלוטין את הזמנת הסחורה מקבוצת אסם על רקע דרישתה לשיפור תנאי סחר שלא נענתה. נוכח הסירוב, הרשת החלה להזמין מאסם רק מוצרים חיוניים או פופולריים מאוד כמו מטרנה או במבה. מדובר בפגיעה "בבטן הרכה" של אסם, המבקשת לקדם מכירות של מגוון מוצריה, ובהם גם אלו שלא זוכים לביקוש רב.

הסכסוך שפרץ כבר לפני כמה שבועות, הוביל לכך שבימים האחרונים חלק ממוצרי אסם כבר לא מצויים על מדפי הרשת. כך לדוגמה, במחלקת החטיפים חיסלה הרשת את המלאי שהיה בידיה ולמעט במבה וביסלי גריל המהווים את עיקר המכר, לא ניתן היה בשבוע החולף למצוא את שאר החטיפים. את מקומם תפסו חטיפים של שטראוס ויוניליוור. בסביבת הצדדים טוענים כי מדובר ב"חילוקי דעות מסחריים" שיפתרו בקרוב, אלא שהסכסוך נמשך כבר לפחות שבועיים ולא מתקיים בין הצדדים משא ומתן. לטענת גורם בשוק המעורה בפרטים, אסם נאחזת בהסכם הסחר שנחתם בין הצדדים ומסרבת לשפרו: "יש הסכם תקף בין הצדדים והרשת דורשת באופן חד־צדדי לשפר את התנאים בו במידה שאסם לא יכולה לאפשר ולכן ספק אם ימצא לכך פתרון מהיר". מנגד טוען קמעונאי גדול כי לאסם אינטרס רב בסיום הסכסוך. "על רקע ההאטה המתמשכת בשוק, אסם צפויה לנסות ולהתאמץ לטובת סיום הסכסוך וחזרה למכירות מלאות לרשת".

מימין: מבעלי אושר עד ומנכ"ל הרשת יהודה לניאדו ומנכ"ל אסם איציק צאיג מימין: מבעלי אושר עד ומנכ"ל הרשת יהודה לניאדו ומנכ"ל אסם איציק צאיג צילום: אוראל כהן, עמית שעל

 

בשנה החולפת נפגעה אסם בין היתר בשל הרחבת המותג הפרטי של שופרסל וכן בשל פגיעה בקטגוריות מרכזיות כמו דגני בוקר וסלטים מוכנים. בעוד שוק המזון חתם את 2016 עם ירידה של 0.5%, ספגה אסם ירידה של 2% במכירות, המהווים אובדן של כ־100 מיליון שקל. נתח השוק של חברת המזון השלישית בגודלה ירד השנה מ־8.9% ב־2015 ל־8.7%.

 

רשת אושר עד שבבעלות אריה בוים, אברהם מרגלית ויהודה לנדאו, מונה 16 סניפים, אחרי שפתחה בשנה החולפת סניף אחד והיא נערכת לפתוח השנה 3 חנויות נוספות. על פי הערכות הסתכמו מכירותיה ב־2016 בכ־2.6 מיליארד שקל, ופתיחת החנויות החדשות צפויה להביא אותה למחזור מכירות של למעלה מ־3 מיליארד שקל. מדובר ברשת שייסדו השותפים ב־2009, כשנתיים לאחר שמכרו לשופרסל בתמורה ל־130 מיליון שקל את רשת זול פה שהוקמה על בסיס מכולת באשדוד. בשנה החולפת, הרחיבה אושר עד את פעילותה מחוץ לגבולות ישראל ופתחה סניף ענק תחת מותג בינגו בברוקלין. בשיחה עם כלכליסט בעת ההשקה אמר לניאדו כי החברה הקימה תשתית שתוכל לשרת מספר סניפים בארה"ב, כך שניתן להעריך שמדובר בצעד ראשון מעבר לים.

 

סניף של "אושר עד" (ארכיון) סניף של "אושר עד" (ארכיון) צילום: אוראל כהן

 

מאושר עד נמסר: "איננו מנהלים משא ומתן עם ספקים דרך כלי התקשורת".

 

מאסם נמסר: "איננו מתייחסים ליחסינו המסחריים עם הקמעונאים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x