נחשף בכלכליסט
BBB רוכשת את רשת ההמבורגרים מוזס ב-35 מיליון שקל
לאחר שמצד מוזס הכחישו במשך חודשים ארוכים את דבר המו"מ, נחתמה העסקה במסגרתה היא נרכשת על ידי BBB. בכוונת החברה להמשיך לתחזק את שני המותגים
העסקה לרכישת רשת מוזס על ידי BBB ב-35 מיליון שקל נחתמה היום (ה'). כפי שנחשף ב"כלכליסט" כבר בספטמבר 2016, רשת BBB בורגוס בורגר בר ניהלה מו"מ מתקדם לרכישת מלוא הבעלות על רשת ההמבורגרים מוזס, וזאת לאחר שמצד מוזס הכחישו במשך חודשים ארוכים את דבר המו"מ.
העסקה כוללת את 11 סניפי רשת מוזס, 6 מהם בבעלותה ו-5 בזכיינות. המו"מ בין הצדדים נמשך חודשים ארוכים לאור מחלוקת שהתעוררה ביניהם על סניף מקסיקלי בהרצליה פיתוח, שבעבר היה תחת המותג מוזס והוסב למסעדה מקסיקנית שלא הצליחה להניב רווחים לבעליה, האחים ירזין. סניף המחלוקת הוחרג לבסוף מעסקת הרכישה.
- B זה ברלין: רשת BBB תפתח סניף ראשון ברובע מיטה בעיר
- רשת BBB שלחה ספאם ותעניק הטבות ב-1.5 מיליון שקל לחברי מועדון
- רשת ההמבורגרים BBB במגעים לרכישת הרשת המתחרה מוזס
אהובה תורג'מן, מבעלי BBB מסרה ל"כלכליסט" כי בכוונת החברה להמשיך לתחזק את שני המותגים במקביל ולא למזג ביניהם. לדבריה, "שני המותגים ימשיכו להיות מתוחזקים ויתרה מכך, אנחנו רוצים לייצר ביניהם בידול הרבה יותר גדול ממה שקיים היום. שתי הרשתות ימשיכו להתרחב במקביל".
BBB מבצעת את הרכישה כשנתיים לאחר שרכשה את רשת ההמבורגרים, בורגרים. BBB נמצאת בבעלות ירון ישראל, רון שולמן, שגיב אברמסון, טל יתום ואהובה תורג'מן. הרשת מונה 25 סניפים בישראל ולאחרונה חנכה סניף ראשון בחו"ל באזור הבילויים של העיר ברלין. רשת מוזס הוקמה בשנת 2003 ונמצאת בבעלות קבוצה שבראשה האחים יורם וארי ירזין, השף אבי קונפורטי ויובל סלע.
ישראל ושותפיו מתמחים בהפעלת רשתות בזכיינות. כבר עם פרסום הידיעה לפני מספר חודשים ב"כלכליסט" העריכו בענף המסעדנות כי BBB תבחר להשאיר את המותג מוזס ותהפוך אותו למותג המסעדות הגבוה יותר בקבוצה, לצד המותג העממי בורגרים ומותג האמצע BBB. הקבוצה הרוכשת נחשבת כיום לאחת הקבוצות החזקות בתחום מסעדות ההמבורגרים. באוגוסט 2014 סיפחה אליה BBB את רשת בורגרים שהייתה בבעלות אורן לוני, ושפועלת בקונספט של המבורגר מהיר וזול יותר, בניגוד ל- BBB שפועלת כדיינר המציע גם תפריט מגוון ואלכוהול. הרכישה לפני שנתיים הולידה גוף חזק בתחום ההמבורגרים שחולש על כ-80 סניפים תחת שתי הרשתות, ונהנה מסינרגיה לוגיסטית וכוח קנייה גדול מול הספקים. הרכישה הנוכחית תהפוך אותה לשחקנית משמעותית עוד יותר מבין מסעדות ההמבורגרים, שאינן רשתות מזון מהיר.
מוזס ו-BBB הן שתי רשתות הנמנות על מסעדות הקז'ואל דיינינג ומתחרות על אותו קהל יעד. שתיהן פונות למשפחות ולצעירים מתבגרים ונותנות אופציה ומענה לארוחות ילדים, אך במחירים גבוהים יותר ביחס לרשתות המזון המהיר. מדובר בקטגוריה של מסעדות המבורגר שנגסו בשנים האחרונות בפלח השוק המסורתי של רשתות ההמבורגר. מוזס ממוצבות גבוה יותר מרשתות ההמבורגרים המהירות מקדונלד'ס, בורגראנץ' וברגר קינג, ומבוססת על שירות מלא עם מלצרים. בקטגוריה שלה משחקות, כאמור, BBB עצמה, אגאדיר, בלאק, בורגרס בר ואחרות.