$
פרסום ושיווק

ברעם לא מוותר על הפרסום של רשות שדות התעופה

זכיינית הפרסום של רשות שדות התעופה זה 12 שנים תיגש למכרז נוסף אם תנאיו ישתנו

אורנה יפת 09:2222.12.16

חברת הפרסום ברעם מתכוונת לגשת למכרז של רשות שדות התעופה, זאת לאחר שלפני שבועיים הודיע הפרסומאי גיא ברעם ללקוחותיו על סיום ההתקשרות בין הצדדים. מזה 12 שנים, מאז פתיחת טרמינל 3, הייתה ברעם זכיינית בלעדית לפרסום בכל שטחי רשות שדות התעופה. החוזה האחרון בין הצדדים נחתם ב־2014 ואמור היה להסתיים בשנת 2023, אך ברעם בחר לנצל את האופציה שאיפשרה לו להשתחרר מהחוזה בסוף 2016.

 

חברת ברעם אחראית ליותר מ־6,000 שלטי הפרסום, מרביתם בנמל התעופה בן גוריון, והיתר בשדה דב, שדה התעופה באילת ובמעברי הגבול. סיפור ההפרדות של ברעם מרש"ת הוא אמנם מקרה פרטי, אך כזה שמעיד על קושי השוכרים לעמוד בתנאי המכרז, ובעיקר בסעיף הקובע כי התמלוגים צמודים לכמות הנוסעים. הקושי מכביד עד כדי כך שחברות מעדיפות לצאת מחוזיהן ולגשת שוב למכרז הרשות, שייתכן ויציע תנאים מקלים.

 

גיא ברעם. שטחי הפרסום צומצו גיא ברעם. שטחי הפרסום צומצו צילום: מירי דוידוביץ

 

דמי התמלוגים צמודים למדד ולתנועת הנוסעים. בשל העובדה שתנועת הנוסעים עלתה ב־2016 ב־15% לעומת 2015, קפצו התמלוגים שנדרשה ברעם לשלם במיליוני שקלים. מנגד, החברה התקשתה לגבות תשלום גבוה יותר מהמפרסמים. בנוסף, בשנה האחרונה ההסכם, שהינו הסכם תפעולי בין הצדדים, נהיה קשה למימוש. לאור העלייה בתנועת הנוסעים, שנבעה הן ממדיניות השמיים הפתוחים ומהוזלת מחירי הטיסות, נמנעה מחברת הפרסום האפשרות להציב מיצבי פרסום גדולים, כגון מכוניות, ברחבי הדיוטי פרי, וזאת לאחר שהשטחים הופנו לטובת ספסלים או מתקני שירות אחרים לרווחת הנוסעים. בנוסף, באוגוסט האחרון, נמנעה מברעם האפשרות להחליף שלטי פרסום בשדה התעופה שכן הדבר דרש הכנסת מנופים ולא התאפשר בשל התנועה הערה בשדה.

 

גם ג'יימס ריצ'רדסון דרשה מהרשות להפריד בין דמי התמלוגים לתנועת הנוסעים אך רש"ת סירבה, שכן עלולה היתה לחשוף את רש"ת לתביעות מצד המפסידות במכרז שהציעו תמלוגים נמוכים יותר, ולעורר את יתר השוכרים.

 

מרשות שדות התעופה נמסר: "טרם סוכם המפתח המצמיד את התגמולים לתנועת הנוסעים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x