$
פרסום ושיווק

המבצע לא מצליח להחיות את שרונה מרקט

גינדי החזקות, שמממנת 15% מתוך 25% ההנחה שניתנים לקונים, לא תמשיך את המבצע למרות רצונם של השוכרים שעדיין מפסידים

אורנה יפת 08:4027.06.16

המבצע שיזמה גינדי החזקות במטרה להחיות את שרונה מרקט לא מתרומם. בשבוע האחרון ניסו בשרונה מרקט להחזיר את המבקרים וגם לגרום להם לבצע קנייה ולא רק לטייל במתחם האוכל. במסגרת הנסיונות יצאה הנהלת שרונה מרקט במבצע של 25% על כל המוצרים הנמכרים בחנויות, בימי חול, למשך שבועיים. המבצע מסתיים בעוד ארבעה ימים, ב־30 ביוני, אך השוכרים מעוניינים להמשיכו. ל"כלכליסט" נודע כי השוכרים נושאים בהוצאות של 10% מהמבצע, בעוד הנהלת גינדי החזקות נושאת בהוצאה של 15%. כלומר, על כל המכירות שיבצעו החנויות במהלך השבועיים הללו בהנחה, הן יזוכו בהחזר של 15% מהנהלת המתחם.

 

הקמעונאים בשרונה מרקט הסכימו לשתף פעולה בשל הירידה במספר המבקרים במתחם, אך לדבריהם, כשמדובר במבצע זמני הם יכולים לשאת הנחה של 10%. "בסוף קמעונאי יודע לחיות במודל העסקי שלו עם 10% הנחה. לכל עסק קמעונאי יש מוצרים כאלה ואחרים שהוא עושה עליהם מבצעים ממילא. אם זה לתקופה מסוימת בהנחה שמספר העסקאות יעלה, אז אני יכול לספוג את זה", אמר מפעיל חנות בשרונה מרקט. גם בעל חנות בשר במתחם אמר שמדובר במבצע שהוא סביר עבור בית העסק.

 

אלא ששבוע לאחר תחילתו, מסתבר שהמבצע לא עזר לרומם את המתחם. "מאז הפיגוע יש צניחה חדה באחוז האנשים שמבקרים במקום, גם בשישי ובשבת", מעיד שוכר במתחם. "בהשוואה לחודשים הראשונים של הפתיחה אני מרגיש צניחה של 80% במספר המבקרים. אני לא יודע אם מישהו שם היום מרוויח כסף. לדעתי רוב בתי העסק מתגלגלים וחלקם מפסידים".

 

 צילום: דנה קופל

 

שוכר נוסף מסר כי "המבצע הצליח להחזיר במעט חלק מהירידה בפדיונות, אולי 10%–15% מירידה של 50% שנרשמה מאז הפיגוע. המצב פה ממש לא פשוט וכבר לא חושבים איך להחזיר את ההשקעה, אלא איך למזער את הבעיה היומיומית". שוכר נוסף אמר: "אני זורק אוכל בסוף כל יום. זה הפסד כספי". לדבריו, "רוב בתי העסק בשרונה מרקט לא מרוויחים כסף מההקמה לפני שנה".

 

שכר הדירה הממוצע בשרונה מרקט נע סביב 600 שקל למ"ר. לדברי שוכר שסגר לפני כחודשיים את החנות שלו, מדובר בשכר דירה הגיוני. "יש דברים אחרים שמכבידים, למשל שאתה מחויב לפתוח 7 ימים בשבוע מהבוקר עד תשע או עשר בלילה. קשה כעצמאי לעמוד בזה. אבל גינדי באמת לא אשמים בזה שאנשים לא מרוויחים כסף שם. בתל אביב כולם צעירים וחיים ממשכורת נמוכה ואין להם כסף לשלם את המחירים שגובים בשרונה מרקט". לדבריו, "שרונה מרקט הוא לא שוק אוכל ולא יהיה בחיים שוק אוכל. אנשים באים לבלות שם, לא לעשות קניות. עוברים שם 15 אלף איש ביום, כמה מהם יוצאים עם שקיות? מעט מאוד".

 

למרות טענות השוכרים, בהנהלת שרונה מסרו כי המבצע לא יימשך. לדברי שרון מומן, נציג גינדי החזקות, המבצע איננו כולל את שישי ושבת כיוון שבימים אלה אנשים באים יותר לאכול, זאת למרות שהצהיר לפני הפתיחה שיום שישי צפוי למשוך קונים למתחם. "מה שרציתי ומה שקורה במציאות זה לא אחד לאחד", הודה מומן. לדבריו, גינדי השקיעה 2.5 מיליון שקל במבצע. "אני לא מקבל את הטענות על הפסדים. פעם ראית קניון שנפתח בלי שהוחלפו 15% מהשוכרים? אנחנו מכוונים לכך שהפחות טובים יצאו החוצה ורוצים להכניס עוד שלושה עד ארבעה שפים. מי שלא הרוויח יצא".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x