בתוך שנה: גובה העסקה בצ'קים עלה ב־11.6%
גובה העסקה הממוצעת בצ'קים בענפי קמעונאות עלה מ־1,469 שקל בדצמבר 2014 ל־1,639 שקל בדצמבר 2015
גובה העסקה הממוצעת בצ'קים בענפי קמעונאות עלה מ־1,469 שקל בדצמבר 2014 ל־1,639 שקל בדצמבר 2015, עלייה של 11.6%. כך עולה מנתוני מחלקת המחקר של ERN, שעוסקת בסליקת תשלומים בצ'קים. במרכז הארץ עלתה העסקה הממוצעת בצ'קים ב־15.6%, באזור הצפון ב־12.5%, ובדרום ב־7.8%.
בענף המזון עלתה העסקה הממוצעת שנעשתה בצ'קים מ־546 שקל בדצמבר 2014 ל־585 שקל בדצמבר 2015. ב־ERN מסבירים כי עלייה זו מעידה על כך שהצרכנים מעדיפים לבצע כמה רכישות בסכומים גבוהים.
מבחינת ימי האשראי הממוצעים בענף המזון נרשמה עלייה של כ־5.3% מ־38 ימים בדצמבר 2014 ל־40 ימים בדצמבר 2015.
לדברי מנכ"ל ERN שי פרמינגר, "הגדלת ימי האשראי מעידה על מחנק האשראי שקיים בשכבות רבות באוכלוסייה בישראל, שצ'קים הם אמצעי תשלום מרכזי מבחינתם, אשר מסייע להם להתגבר על בעיות תזרים".
ענף הביגוד, שסובל משחיקה ברווחיות ומירידה בפדיונות, רשם עלייה של 5.1% בגובה העסקה הממוצעת שנעשתה בצ'קים בדצמבר — מ־456 שקל בדצמבר 2014 ל־480 שקל בדצמבר 2015.
גם ענף ההנעלה שמר על מגמת גידול חיובית ורשם עלייה של 3.1%, מ־372 שקל בדצמבר 2014 ל־383 שקל בדצמבר 2015.
ענף הריהוט, אשר מאופיין בגידול במכירות בסוף השנה בעקבות סיילים שחנויות הרהיטים עורכות, עלה ב־7.1% בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים, מ־5,136 שקל בדצמבר 2014 ל־5,501 שקל בדצמבר 2015.