"הוושינגטון פוסט" חתם על הסכם עם ספקית המלצות התוכן הישראלית אאוטבריין
מדובר בחוזה אקסלוסיבי שאינו מאפשר לאתר החדשות שבבעלות מייסד אמזון להוסיף חברות המלצות נוספות ומוערך במיליוני דולרים
חוזה משמעותי לאאוטבריין הישראלית, ספקית המלצות התוכן לאתרי חדשות מנתניה. אאוטבריין חתמה על הסכם לשילוב המלצות התוכן שלה באתר "הוושינגטון פוסט", העיתון שבבעלות מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס. העסקה היא אקסקלוסיבית לאאוטבריין, כלומר אינה מאפשרת לאתר החדשות להוסיף חברות המלצה נוספות.
מקורבים לעסקה מציינים כי "הוושינגטון פוסט" בחר בטכנולוגיה של החברה הישראלית לאחר ששקל בעבר לפתח טכנולוגיה פנימית משלו, כפי שעושים אתרי חדשות גדולים אחרים כמו "הניו יורק טיימס" ו"גלובו", העיתון הנפוץ בברזיל. העובדה ש"הוושינגטון פוסט" בחר באאוטבריין ולא, למשל, השאיל טכנולוגיית המלצה מאמזון - חברת המלצות התוכן הגדולה בעולם - היא גם תעודת כבוד לחברה הישראלית.
פרטי ההסכם לא פורסמו, אך הם מוערכים במיליוני דולרים לכמה שנים. בשנה האחרונה חתמה אאוטבריין על חוזים חדשים גם עם "בילד" הגרמני, "הגרדיאן" הבריטי, "סינגפור פרס", "ניוזקורפ" אוסטרליה ואינדיה.קום. עם זאת, אאוטבריין, ששלטה בשוק ביד רמה, איבדה כמה לקוחות לטובת טאבולה, ובהם מרבית אתרי MSN בעולם, חוץ מ־MSN ביפן. למרות זאת באאוטבריין מתכננים להשתלב ב־MSN לצד טאבולה, אם כי הדבר טרם נחתם סופית בינה ובין מיקרוסופט, מפעילת רשת האתרים.
אסף גלעד